اردبیل؛

اجرای طرح ‌های گردشگری و عمرانی استان اردبیل با محوریت توسعه پایدار

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: امسال در اجرای طرح ‌های گردشگری و عمرانی این استان توسعه پایدار در اولویت قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جعفر فهیمی در جلسه بررسی مشکلات عمرانی و خدماتی شهرستان نیر افزود: از اجرای طرح هایی بدون توجه به توسعه ناپایدار در جای جای استان جلوگیری خواهد شد.

وی از شهرستان سرعین به عنوان نگین گردشگری استان اردبیل یاد کرد که نیازمند تهیه طرح جامع گردشگری در راستای توسعه همه جانبه و منطبق با پتانسیل های این منطقه گردشگری است.

معاون استاندار اردبیل گفت: از سرمایه گذارانی که دارای تجربه کافی و سابقه سرمایه گذاری باشند دعوت می شود تا با سرمایه گذاری مناسب جاذبه های این شهرستان را مطابق با نیازهای روز گردشگران ارتقا بدهند.

فهیمی تخصیص آب های گرم معدنی این شهرستان را بصورت جزء به سرمایه گذاران خرد کاری غیرکارشناسی و غیر اصولی دانست و افزود: تخصیص آب های گرم بصورت جزء به هتل ها و مراکز رفاهی در آینده علاوه بر ایجاد مشکلات زیست محیطی مشکلاتی را نیز برای سرمایه گذاران و مشترکان این آب های گرم ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: هر جا که شش دانگ از چشمه های آب های معدنی به بخش خصوصی واگذار شده مشکلات مالکیتی به حداقل رسیده و باید برای توسعه آب های معدنی این شهرستان از سرمایه گذاران خوشنام که تجربه سرمایه گذاری داشته باشند دعوت و حمایت کرد تا با ایجاد مراکز رفاهی و خدماتی مدرن و مناسب کیفیت خدمات رسانی به گردشگران ارتقا یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل همچنین از اختصاص یکصد میلیارد ریال از محل اعتبارات اسناد خزانه برای رفع مشکلات آب شرب روستایی و فاضلاب شهر نیر خبر داد.

فهیمی گفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی و شهری استان برای بروز رسانی شبکه آبی، بهبود توسعه شبکه آبرسانی و شبکه فاضلاب شهر نیر و همچنین آبرسانی روستایی باید علاوه بر استفاده از مهندسان مشاور اعتبارات مورد نیاز را شناسایی کرده و برای تکمیل آنها با هماهنگی دفتر معاونت عمرانی استاندار و فرمانداری نیر اقدام کنند.

وی به تامین آب شرب مناطق نمونه گردشگری شهرستان نیر از جمله منطقه توریستی بولاغلار، دهکده توریستی سبلان، قینرجه و سقزچی اشاره کرد و افزود: شرکت آب و فاضلاب روستایی و شهری برای خدمات رساندن به این مناطق اقدامات لازم را انجام می ‌دهد.

معاون استاندار اردبیل گفت: یکی از مهم ترین پروژه‌های مهم شهرستان نیر اتمام پروژه تصفیه خانه و فاضلاب شهر نیر است که برای اجرای آن اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد ریال از محل اسناد خزانه اختصاص یافته است.

فهیمی خواستار مطالعه و اجرای فاضلاب روستاهای در مسیر سد یامچی شد.

وی همچنین به اهمیت احداث کنارگذر شهر نیر اشاره کرد و گفت: برای اجرای این پروژه 95 میلیارد ریال از محل اسناد خزانه و پنج میلیارد ریال اعتبار جداگانه اختصاص یافته که به محض مساعد شدن شرایط آب و هوایی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.