کاهش همزمان بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

افزایش ذخایر نفتی آمریکا و کاهش نگرانی‌ها از پیروزی مارین لوپن در انتخابات فرانسه باعث کاهش بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال افزایش ذخایر نفتی آمریکا و احتمال ناموفق بودن تلاش سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای کاهش سطح تولید، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) با کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 24 سنت کاهش (معادل 0.5 درصد) به 49 دلار و 32 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت نیز با 22 سنت کاهش (معادل 0.4 درصد) 51 دلار و 88 سنت در هر بشکه معامله شد.

مؤسسه نفت آمریکا روز گذشته در گزارشی اعلام کرد ذخایر نفتی خام آمریکا در هفته منتهی به 21 آوریل با 897 هزار بشکه افزایش به 532.5 میلیون بشکه رسیده است.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر توافق کردند که از اول ژانویه سال جاری میلادی روزانه 1.8 میلیون بشکه از تولید نفت خود را در نیمه نخست 2017 کاهش دهند. اما افزایش فعالیت های حفاری آمریکا و رشد ذخایر نفتی این کشور تلاش اوپک را برای کاهش سطح تولید نفت بی‌نتیجه کرده است.

به دنبال کمتر شدن نگرانی ها از پیروزی "مارین لوپن"، نامزد حزب جبهه ملی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، بهای طلا نیز با 0.8 کاهش به پایین‌ترین سطح در 2 هفته اخیر رسید. در حال حاضر، هر اونس طلای آمریکا 1267.20 دلار معامله می‌شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار