عضو هیات مخالفان مسلح سوری:‌ برای مذاکرات آستانه دعوت شده ایم

«فاتح حسون» گفت: هیات روسی از ما برای شرکت در نشست آستانه دعوت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه روسیا الیوم، «فاتح حسون» عضو هیات گروه های مسلح سوری بامداد دوشنبه گفت: هیات روسی از ما برای شرکت در نشست روز چهارشنبه آستانه دعوت به عمل آورده است.

حسون افزود: گروه های مسلح سوری تاکنون پاسخ رد نداده اند بلکه شرایط کاملا برعکس است، چرا که به این درخواست روسیه با خوش بینی می نگرند.

حسون با بیان این که امیدوار است تا روسیه تضمین کننده روند مذاکرات و نه بخشی از طرف های شرکت کننده باشد، تاکید کرد: مسکو و دمشق از زمان استقلال سوریه، روابط مستحکم و تاریخی با یکدیگر دارند.

عضو هیات مخالفان مسلح سوری تصریح کرد: روسیه طرح هایی شامل تثبیت آتش بس، مشارکت دیگر بازیگران بین المللی در توافقات جدید و کاهش درگیری در سوریه را مطرح کرده است که این امر نشان از جدی بودن مسکو دارد.

حسون ادامه داد: طرح مسکو استقرار نیروهای «پایان دادن به درگیری» بین ارتش سوریه و مخالفان است و این نیروها از بین کشورهایی انتخاب می شوند که در جریان درگیرهای سوریه حضور ندارند.

خبرگزاری آلمان نیز به نقل از یک منبع آگاه از مخالفان سوری پیشتر گزارش کرده بود که گروه های مخالف برای شرکت در مذاکرات صلح آستانه موافقت کرده اند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار