کوفی عنان: سیاست خارجی ترامپ نگران کننده است

دبیر کل پیشین سازمان ملل گفت فردی در آمریکا بر سر کار آمده و معتقد است که پاسخ همه مسائل را دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای پی تی ان، کوفی عنان دبیر کل اسبق سازمان ملل گفت: سیاست خارجی ترامپ نگران کننده است.

عنان گفت: به نظرم آنچه که هم اکنون در آمریکا می گذرد  و همیشه الگوی جامعه بین المللی در رابطه با مسائلی چون دمکراسی،حقوق بشر و آزادی مطبوعات و دیگر مسائل بوده است، مسائل خیلی مهمی هستند.
 
فردی در آمریکا بر سر کار آمده و معتقد است که پاسخ همه مسائل را دارد. ما قصد داریم که این کار را انجام دهیم. ما قصد داریم که همه چیز را پاک کنیم و این کار را به روش خود انجام دهیم. دیر یا زود آنها به این واقعیت روبرو خواهند شد که آنطور که آنها تصور می کنند  این کار ساده و آسانی نیست.
 
آنها به این نتیجه خواهند رسید که برای انجام دادن کارها یا باید با مردم همکاری کنند و یا باید به تفنگ هایشان بچسبند وگرنه کاملا شکست خواهند خورد و از شهر بیرون خواهند شد.
وی افزود:اما موضوع هدایت مسائل جهانی از طرف آمریکا در رابطه با آب و هوا،آزادی
 مطبوعات، حقوق بشر و دمکراسی با توجه به بیانیه هایی که از واشنگتن صادر می شوند تضعیف شده است. نبود اطمینان و این حقیقت که پیام ها تغییر می کنند موضوعی است که به سرعت اوضاع را برای دوستان شما دشوار می کند.
 
این موضوع کار را برای دیپلمات های آمریکایی و دیگران دشوار می کند.اگر من رهبر کشوری هستم و آنها می آیند و با من صحبت می کنند این احساس خوبی به همراه دارد.اما زمانی که مقام و رهبر یک کشور مقاومت می کند این وضعیت دشواری را برای کار دیپلمات ها و دیگران ایجاد می کند.

دبیر کل پیشین سازمان ملل در ادامه گفت: این مشکلی است که ما را به خود مشغول کرده است.ما در دوره بسیار حساسی قرار داریم.طرف های موجود ضد یکدیگر و نه به نفع هم صحبت می کنند و با هم تعامل ندارند و این اوضاع را دشوار می سازد.

عنان افزود: مسئله مذاکره و گفتگو و نقش چین بسیار مهم است.اما باید این کار را پیش از آنکه درها بسته شوند انجام دهیم.چین کشور بزرگی است.آنها نمی خواهند که علنا به آنها دستور داده شود.حل و فصل مسئله شبه جزیره کره برای آنها بیش از دیگران موضوع مهمی است.
 
معتقدم که نیاز به حل و فصل مسئله کره موضوع مهمی برای همگان است.به نظرم همکاری خوب و سازنده و موثر می تواند راه حلی سیاسی برای این موضوع پیدا کند. از نقطه نظر نظامی یک نفر می تواند مقابله کند و یک نفر می تواند تهدید کند.اما معتقدم که راه حل نظامی وضعیت را بدتر و بدتر می کند.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار