درخواست دادستانی لیبی برای بازداشت سیف‌الاسلام قذافی

دادستانی لیبی خواستار بازداشت فرزند دیکتاتور معدوم این کشور پس از آزادی وی بر اساس دستور دولتِ رقیب در طبرق شد.

درخواست دادستانی لیبی برای بازداشت سیف‌الاسلام قذافیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، دادستانی لیبی خواستار بازداشت سیف‌الاسلام قذافی، پسر معمر قذافی رئیس‌جمهور مخلوع این کشور، شد. 

دادستانی لیبی از آغاز تحقیقات درباره ماجرای آزادی سیف‌الاسلام قذافی از زندانی در زنتان خبر داد. 

ابراهیم مسعود، سرپرست دادستانی لیبی، گفت: تدابیر قانونی، بازجویی و محاکمه شامل همه کسانی خواهد شد که دست داشتن آن‌ها در کارشکنی در اجرای احکام قضایی ثابت شود. سیف‌الاسلام بر اساس یک حکم غیابی تحت تعقیب قرار دارد.

مسعود افزود: یادآور می‌شود در حالی که برای سیف‌الاسلام قذافی حکم اعدام صادر شده بود، وی بر اساس قانون عفو عمومی -که پارلمان لیبی در طبرق (دولت رقیب در لیبی) آن را تصویب کرد- آزاد شد. 

گردان ابوبکر الصدیق در زنتان مسئول حفاظت سیف الاسلام بود و اعلام کرد آزادی او بر اساس درخواست وزارت دادگستری در دولت شرق لیبی صورت گرفت.

لازم به ذکر است، لیبی از سال 2011 و پس از سرنگونی معمر قذافی، دیکتاتور معدوم این کشور، که با دخالت نظامی ناتو انجام شد، صحنۀ درگیری گروه‌های شبه‌نظامی و ناآرامی‎ها بوده است.

این کشور پس از سقوط قذافی دو پارلمان و دو دولت رقیب، یکی در طرابلس و دیگری در طبرق داشته است. حضور تروریست‌های گروه داعش نیز طی سال‌های گذشته شرایط را در این کشور وخیم‌تر کرده است.

دولت موسوم به وحدت ملی لیبی -که با حمایت سازمان ملل و قدرت‌های جهانی از اواخر سال گذشتۀ شمسی در طرابلس، پایتخت این کشور، مستقر شده- در تلاش است تا قدرت خود را در مقابل مخالفان و دولت دیگری که در شرق کشور مستقر است، تثبیت کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار