افزایش بهای نفت و طلا در پی کاهش ارزش دلار

به دنبال کاهش ارزش دلار آمریکا، بهای نفت و طلا با افزایش همراه بود.

افزایش بهای نفت و طلا در پی کاهش ارزش دلار

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بهای نفت روز جمعه به لطف کاهش ارزش دلار آمریکا با افزایش همراه بود؛ این درحالیست که تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای کاهش تولید نتوانسته است با اشباع کنونی بازار مقابله کند.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 32 سنت افزایش (معادل 0.7 درصد) به 45 دلار و 54 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) نیز با 27 سنت افزایش (معادل 0.6 درصد)، 43 دلار و 1 سنت در هر بشکه معامله شد.

هر دو شاخص نفت در آخر هفته با 3.9 درصد کاهش همراه بودند و به دنبال نگرانی ها از افزایش تولید، بهای نفت هم اکنون به کمترین سطح در 10 ماه گذشته رسیده است.

شرکت نفت و گاز آمریکایی بیکر هیوز اعلام کرد: آمریکا در این هفته هم تعداد 11 سکو به تعداد سکوهای حفاری خود افزوده است که این بیشترین سطح افزایش در سه هفته گذشته محسوب می شود.

ارزش دلار آمریکا هم در مقابل دیگر سبدهای ارزی با 0.3 درصد کاهش همراه بود. این بیشترین رقم کاهش ارزش دلار دریک روز از اوایل ماه ژوئن محسوب می شود.

با وجود تلاش سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای کاهش سطح تولید، اشباع کنونی بازار تلاش آنها را بی نتیجه کرده است. کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر موافقت کردند که توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا مارس 2018 تمدید کنند.

کاهش ارزش دلار و بلاتکلیفی سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان، بهای طلارا به بالاترین سطح در یک هفته گذشته رساند. کاهش احتمال افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا هم بر این کاهش بها اثر گذار بود. بر این اساس، بهای هر اونس طلای آمریکا با 0.6 درصد افزایش به 1256.4 دلار رسید.

انتهای پیام/

کاهش ارزش دلار، بهای نفت و طلا را افزایش داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار