نظرسنجی: آمریکایی‌ها به رئیس اخراجی اف‌بی‌آی بیش از ترامپ اعتماد دارند!

نتایج یک نظرسنجی جدید از اعتماد مردم آمریکا به رئیس برکنار شده اف‌بی‌آی و بی‌اعتمادی آنها به رئیس‌جمهور این کشور خبر می‌دهد.

نظر سنجی: آمریکایی‌ها در جریان اخراج شدن رئیس اف‌بی‌آی به او بیش از ترامپ اعتماد دارندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، یک نظرسنجی جدید نشان داد اغلب مردم آمریکا در جریان اتفاقاتی که به اخراج شدن «جیمز کومی» رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا منجر شد اظهارات او را بیشتر از گفته‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور، باور دارند.

نتایج این نظرسنجی، که از سوی شبکه ان‌بی‌سی نیوز و روزنامه وال‌استریت ژورنال در روز جمعه منتشر شد، نشان می‌دهد 45 درصد از شرکت‌کنندگان در آن شهادت جیمز کومی در مقابل سنا (8 ژوئن) را باور دارند. این در حالیست که فقط 22 درصد شرکت‌کنندگان روایت داستان، از دید ترامپ را می‌پذیرند.

بر اساس این نتایج، بیست و یک درصد شرکت‌کنندگان به هیچکدام از این دو نفر اعتماد ندارند و 8 درصد به هر دوی آنها اعتماد دارند. از هر چهار دموکرات سه نفر (معادل 76 درصد) کومی را باور دارند. این در حالیست که نیمی از جمهوری‌خواهان از ترامپ طرفداری می کنند. مستقل‌ها نیز به نسبت 47 به 17 درصد کومی را قبول دارند.

پیشتر کومی در مقابل کمیته اطلاعات سنا شهادت داد که ترامپ از او خواسته تحقیقات درباره‌ ارتباط «مایکل فلین»، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا، با روسیه را متوقف کند؛ اما ترامپ این موضوع را رد کرد. کومی همچنین گفت ترامپ از او خواسته به وی وفادار بماند. 

چهل و شش درصد آمریکایی‌ها تصمیم ترامپ برای اخراج کومی را رد می‌کنند. فقط 27 درصد آمریکایی ها از تصمیم رئیس جمهور حمایت می‌کنند. دولت ترامپ در ابتدا مدیریت ناکارآمد کومی در رسیدگی به پرونده ایمیل‎‌های «هیلاری کلینتون» در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 را بهانه کرد تا او را اخراج کند، اما رئیس جمهور آمریکا کمی بعد در مصاحبه با ان‌بی‌سی نیوز اعلام کرد زمانی که کومی را اخراج کرده روند پیشرفت پرونده روسیه را در نظر داشته است.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد 53 درصد آمریکایی‌ها باور دارند که دولت روسیه در انتخابات 2016 مداخله کرده است. این در حالیست که 27 درصد با این موضوع مخالفند. 900 نفر از 17 تا 20 ژوئن در این نظرسنجی شرکت کردند و احتمال خطای آن برابر با 3.3 درصد است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار