نیلی احمد آبادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

بین المللی شدن دانشگاه تهران در طول زمان محقق می شود

رئیس دانشگاه تهران گفت: بین‌المللی شدن موضوعی نیست که امروز تصمیم بگیریم و فردا شرایطش فراهم شود بلکه زمان لازم است تا این موضوع محقق شود.

ناهنجاری‌های میان دانشجویان از متوسط جامعه و دانشگاه‌های دیگر پایین‌تر استنیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت و گو با  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: آینده کشور در نحوه تعامل ما با دانشجویان از طریق  تربیت، آموزش و فرهنگی است که فرا می‌گیرند؛ اهتمام به ارتقای این دانشجویان در موضوعات مختلف از وظیفه ذاتی هر دانشگاهی است که خوشبختانه دانشجویان این دانشگاه با عملکردشان جامعه را سربلند کرده‌اند.

وی ادامه داد: فعالیت‌ها و تفکر کار گروهی از کودکی باید شکل گیرد ما به‌ عنوان یک دانشگاه تلاشمان بر این است تا در حوزه‌های آموزش، پژوهش و فرهنگ فعالیت‌های گروهی برای هم افزایی دانشجویان  افزایش پیدا کند.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه سلامت روحی و روانی در کنار سلامت جسمانی دارای اهمیت ویژه ای است افزود: خوشبختانه آمار دانشگاه تهران نشان می‌دهد ناهنجاری‌های میان دانشجویان از متوسط جامعه و دانشگاه‌های دیگر پایین‌تر است.

وی به بین المللی شدن دانشگاه اشاره و اظهار کرد: بین‌المللی شدن موضوعی نیست که امروز تصمیم بگیریم و فردا شرایطش فراهم شود بلکه توجه به قوانین و ساختار دانشگاه‌ها، قوانین دولت و مصوباتی که مجلس تصویب می‌کند، نیازمند زمان است.

نیلی  احمد آبادی توجه به زبان و ادبیات فارسی را به دلیل نقش محوری دانشگاه تهران در این زمینه بسیار مهم دانست و گفت: به دلیل هویت و نقش محوری دانشکده ادبیات و مراکز متعدد زبان فارسی در دانشگاه تهران این دانشگاه در زمینه زبان و ادب فارسی وظیفه بسیار مهمی دارد که تلاش ما این است تا  آن را در قالب توجه ویژه به این حوزه و از طریق اعطای بورسیه‌های خاص دانشجویی، جوایز بین‌المللی برای پژوهشگران و استادان  به انجام برسانیم.

رئیس دانشگاه تهران در پایان با اشاره به حوزه علوم انسانی یادآور شد: باید قدم‌های محکم‌تری در زمینه علوم انسانی  برداریم و اگر در این حوزه توسعه بین‌المللی پیدا نکنیم در حوزه‌های دیگر نیز با محدودیت مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/

ضرورت اقدامات جدی در حوزه علوم انسانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار