کاهش بهای نفت در روز جمعه

علی‌رغم تداوم روند صعودی بهای نفت‌خام در روزهای گذشته، طلای سیاه روز جمعه با کاهش بها روبرو شد.

کاهش بهای نفت در روز جمعهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، روز جمعه، به دلیل وجود ذخایر عظیم سوخت و افزایش بهره‌وری صنعت، بهای نفت با کاهش روبرو شد. این در حالی است که روند کلی بهای نفت صعودی است.

نفت خام برنت – شاخص بین‌المللی – برای تحویل در ماه‌های آینده با 7 سنت (معادل 0.1 درصد) کاهش، به 48.35 دلار در هر بشکه رسید. این در حالی است که بهای کنونی نفت برنت نسبت به هفته گذشته، شاهد رشدی 3.5 درصدی بوده است.

بهای نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت – شاخص آمریکا – روز جمعه 11 سنت (معادل 0.2 درصد) کاهش یافت و به 45.97 دلار به ازای هر بشکه رسید. با این‌حال، شاخص آمریکا نیز نسبت به هفته گذشته، نزدیک به 4 درصد رشد بها داشته است.

بهای طلای سیاه به سطح خود در ماه نوامبر سال گذشته میلادی رسیده است. در آن‌ هنگام، گروهی از تولیدکنندگان نفتی که شامل اعضای اوپک (کشورهای صادرکننده نفت) و روسیه می‌شدند، تعهد کردند نزدیک به 1.8 میلیون بشکه در روز از تولیدات خود را بین ژانویه سال جاری میلادی تا ماه مارس سال 2018 به منظور تثبیت بازار جهانی نفت، کاهش دهند.

این در حالی است که افزایش تقاضا برای نفت در چین، تاثیر منفی گزارش آژانس بین‌المللی انرژی را که نشان دهنده افزایش تولید نفت کشورهای عضو اوپک بود، خنثی کرد و موجب افزایش قیمت نفت در روز پنج شنبه شد.

بهای هربشکه نفت خام برنت در پایان معاملات روز پنج شنبه در بازار لندن 68 سنت افزایش یافت و به 48 دلار و 42 سنت رسید.

در بازار نیویورک نیز بهای هربشکه نفت خام سبک آمریکا در پایان معاملات روز پنج شنبه 59 سنت افزایش یافت و به 46 دلار و 8 سنت رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار