روسیه: مسکو حق انجام اقدامات تلافی‌جویانه علیه آمریکا را برای خود محفوظ می‌داند

وزارت خارجه روسیه به دلیل آزاد نشدن دارایی‌های دیپلماتیک مسکو در آمریکا، از احتمال انجام اقدامات تلافی‌جویانه علیه این کشور خبر داد.

مسکو حق انجام اقدامات تلافی جویانه را برای خود محفوظ می‌داندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت خارجه روسیه روز سه‌شنبه پس از اینکه جلسه‌ای در واشنگتن برای بازگرداندن دارایی‌های دیپلماتیک روسیه به نتیجه نرسید، اعلام کرد مسکو حق انجام اقدامات تلافی‌جویانه را برای خود محفوظ می‌داند.

«باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در ماه دسامبر دستور داد دارایی‌های روسیه در آمریکا به اتهام مداخله مسکو در انتخابات 2016 کشورش مصادره شوند و 35 دیپلمات روس نیز از آمریکا اخراج شدند. روسیه مداخله در انتخابات آمریکا را رد کرده است.

مسکو پیش از این اعلام کرده بود همه چیز به نتیجه‌ دیدار «سرگئی ریاکوف»، معاون وزیر خارجه روسیه، و «توماس شانون»، دستیار معاون وزارت خارجه آمریکا، که در این مشاجره دیپلماتیک درگیر هستند بستگی دارد. اما وزارت خارجه روسیه سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد هنوز راه حلی برای این مشکل پیدا نشده است.

در این بیانیه آمده است: «طرف روس در جلسه تاکید کرد اگر واشنگتن این اقدامات تحریک‌کننده از جمله موانعی که بر سر راه موسسات دیپلماتیک ما وجود دارد را پایان ندهد ما حق خود می‌دانیم که اقدامات تلافی‌جویانه‌ای را انجام دهیم».

بر اساس این بیانیه، روسیه مایل است گفتگوهای منظمی را درباره‌ ثبات استراتژیک با آمریکا داشته باشد؛ اما همه چیز به رفتار واشنگتن بستگی دارد.

انتهای پیام/

روسیه بار دیگر درباره صورت دادن اقدامات تلافی‌جویانه علیه آمریکا هشدار داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار