ادعای میانمار: ورود سازمان ملل به بحران مسلمانان روهینگیا شرایط را وخیم‌تر می‌کند

میانمار بار دیگر از مخالفت این کشور با بررسی شرایط اسف‌بار مسلمانان روهینگیا از سوی سازمان ملل متحد خبر داد.

میانمار: ورود سازمان ملل به بحران مسلمانان روهینگیا شرایط را وخیمتر می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، مشاور امنیتی «آنگ سان سو چی»، رهبر موقت میانمار، سه‌شنبه در گفتگو با مقامات و دیپلمات‌های سازمان ملل متحد مدعی شد ماموریت این سازمان برای بررسی اتهامات تجاوز، کشتار و شکنجه‌ مسلمانان روهینگیا فقط باعث تشدید مشکلات در ایالت غربی راخین می‌شود.

میانمار در ماه مه از صدور روادید برای 3 کارشناس سازمان ملل متحد که ماموریت بررسی اتهامات وارده به نیروهای مسلح این کشور را داشتند امتناع کرد. هفته گذشته «نیکی هیلی»، سفیر آمریکا در سازمان ملل، از میانمار خواست این ماموریت را که در یک قطعنامه‌ی شورای حقوق بشر مجوز گرفته را بپذیرد.

برخورد با مسلمانان روهینگیا در میانمار -که تعداد آنها تقریبا به یک میلیون نفر می‌رسد- به شدت بی‌رحمانه است. با اینکه سابقه سکونت مسلمانان روهینگیا در این منطقه به چند قرن می‌رسد هنوز هم به عنوان مهاجران غیرقانونی با آنها برخورد می‌شود و از دادن حق شهروندی به آنها امتناع می‌شود.

شبه‌نظامیان روهینگیا در ماه اکتبر سال گذشته به پلیس های مرزی حمله کردند و ارتش در عملیات تلافی‌جویانه با بالگردها به روستاییان حمله کرد. «آنگ سان سو چی» که در سال 1991 جایزه‌ صلح نوبل را به خود اختصاص داد به دلیل واکنش نظامی به حمله شبه‌نظامیان به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. دیگر برندگان جایزه صلح نوبل در یک نامه‌ سرگشاده به شورای امنیت ملی سازمان ملل درباره‌ این تراژدی -که پاکسازی قومی در میانمار خوانده شده است- هشدار دادند.

میانمار ماه گذشته اعلام کرد اجازه ورود گروه تحقیقاتی سازمان ملل به این کشور را صادر نمی‌کند. این گروه برای انجام تحقیقات درباره‌ اتهامات پلیس امنیتی میانمار علیه مسلمانان روهینگیا قصد ورود به این کشور را داشت.

انتهای پیام/

هشدار میانمار درباره ورود سازمان ملل به بحران مسلمانان روهینگیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۷ تير ۱۳۹۶
منظورشان این است بدون ورود سازمان ملل یک اقلیت مسلمان را کاملا پاکسازی (کشتار ) کرده و بعد با ورود سازمان ملل دیگر مسلمان روهنگیا باقی نمانده است که مورد ایراد قرار بگیرد .
کشورهای اسلامی و سازمان های مسلمان باید موضوع را با جدیت پیگیری کنند .
آخرین اخبار