تقدیر وزارت خارجه آمریکا از همکاری قطر در مبارزه با تروریسم

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود از شراکت دوحه و واشنگتن در زمینه مبارزه با تروریسم تقدیر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود در خصوص وضع تروریسم در سال 2016 از شراکت واشنگتن و دوحه در مسئله مبارزه با تروریسم تقدیر و اعلام کرد قطر در جهت تقویت همکاری منطقه ای و جهانی علیه تروریسم همکاری کرده است.

در این گزارش آمده است آژانس های آمریکایی و همتایان قطری آنها دارای رابطه ای قوی و سازنده به خصوص در سطح تبادل اطلاعات هستند و دوحه شریکی مناسب و عضوی فعال در ائتلاف بین المللی در جنگ با داعش است؛ چرا که کمک و تسهیلات برای عملیات نظامی آمریکا در منطقه ارائه داده است.

در این گزارش همچنین در خصوص ائتلاف به سرکردگی عربستان آمده است که قطر از این ائتلاف در جنگ با تروریسم حمایت کرده است.

در بخش دیگری از گزارش وزارت خارجه آمریکا در خصوص تروریسم درباره عربستان آمده که افراد و شرکت های سعودی همچنان به حمایت مالی از گروه های تروریستی ادامه می دهند و برخی پولها مخفیانه به خارج از این کشور فرستاده می شود.

در خصوص بحرین نیز در این گزارش آمده است که این کشور با وجود آنکه 68 گروه را به عنوان سازمانهای تروریستی معرفی کرد، اما در سال 2016 هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده است. در این گزارش آمده است که فعالان بحرینی می گویند دولت این کشور اصلاحات 2013 را بر قانون تروریسم اعمال کرده است؛ به خصوص در مسئله سلب تابعیت در پرونده هایی که انگیزه های سیاسی در آنها علیه مخالفان و شیعیان وجود دارد.

این گزارش درباره امارات نیز می گوید گروه های تروریستی از دولت امارات متحده عربی به عنوان مرکزی مالی در تعاملات پولی خود سوء استفاده کرده اند. این گزارش گفته برخی موانع عملی و یا ملاحظات سیاسی سبب شده پولهای تروریست ها از سوی دولت امارات مصادره نشود.

این گزارش در خصوص مصر نیز اعلام کرده حملات شدیدی که در پایان سال 2016 اتفاق افتاد نشان می دهد خطر تروریسم همچنان در این کشور بالاست. وزارت خارجه آمریکا در خصوص ایران نیز مدعی شده تهران از سپاه پاسداران برای پوشش عملیات اطلاعاتی خود و حمایت از گروه های تروریستی (!) در عراق و سوریه از جمله حزب الله لبنان به منظور بی ثباتی در خاورمیانه استفاده می کند.

انتهای پیام/

 

همکاری آمریکا و قطر در زمینه مبارزه با تروریسم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۲۹ تير ۱۳۹۶
معلوم نیس طرف کین
آخرین اخبار