سرپرست شهرداری تبریز؛

اعلام پنج طرح عمرانی اولویت‌دار شهرداری برای «تبریز ۲۰۱۸»

سرپرست شهرداری تبریز گفت: پنج طرح مقبره‌الشعرا ، مرکز همایش‌های بین‌المللی، محورهای گردشگری، میدان آذربایجان، پیاده‌ رو جمهور ی اسلامی، اولویت‌های شهرداری تبریز در بخش عمران برای سال 2018 است.

اعلام پنج طرح عمرانی اولویت‌دار شهرداری برای «تبریز ۲۰۱۸»به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدحسین اسحقی  سرپرست شهرداری تبریز،بازآفرینی مجموعه مقبره‌الشعرا را از زیرساخت‌های مهم فرهنگی و گردشگری خواند و افزود: در دو سال گذشته، بیش از ۱۵ میلیارد تومان از سوی شهرداری تبریز، در دو فاز شمالی و جنوبی این طرح هزینه شده و ضلع جنوبی طرح نیز در آخرین مراحل تکمیلی است.

سرپرست شهرداری تبریزبا اشاره به جایگاه ملی و فرهنگی مقبره‌الشعرا اضافه کرد: با توجه به حجم عملیاتی مقبره‌الشعرا، تزریق‌های یک‌سویه و محدود نمی‌تواند موثر واقع شود و طرح برای تسریع و رسیدن به نقطه مطلوب اجرا، نیازمند اعتبارات حمایتی است.

اسحقی به نقش پنج محور گردشگری سطح شهراشاره و خاطرنشان کرد: این پنج مسیر به منظور یکپارچه‌سازی جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی مرکز شهر با محوریت بازار تاریخی تبریز تدوین شده و اقدامات مهمی در سامان‌دهی المان‌های هدایت‌کننده، نوسازی تابلوهای ترافیکی، بهسازی مسیرهای مواصلاتی در هر مسیر پیش‌بینی شده‌است.


وی با از میدان آذربایجان، به عنوان مهم‌ترین طرح ترافیکی دو دهه اخیر یاد کرد و افزود: اصلاحات کلی این میدان، در خدمت تسهیل ترافیکی و تقویت فرصت‌های اجتماعی و فرهنگی درغرب شهر خواهد بود.

سرپرست شهرداری تبریز، با اشاره به تزریق بش از ۶۰ میلیارد تومان در این طرح ادامه داد: بخش اعظم عملیات عمرانی میدان که شامل مجموعه زیرگذرها و روگذرهاست، در مراحل تکمیلی است و سایر مراحل نیز با پیش‌بینی اعتبارات لازم، شتاب خواهد گرفت.

اسحقی با بیان این‌که پیاده‌راه جمهوری اسلامی، زمینه‌ساز تحول اجتماعی و فرهنگی و ترافیکی در مرکز شهر خواهد بود، گفت: زمینه‌های اجرایی این طرح مهم در دو بخش کف‌سازی مسیر و سامان‌دهی جداره‌های تاریخی فراهم شده است و به زودی وارد فاز اجرایی می‌‌شود.

وی یادآور شد: مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز هم به زودی با پایان مراحل تجهیزات فنی، قابل‌بهره‌برداری در رویدادهای مختلف ملی و بین‌المللی و برنامه‌های وزین فرهنگی خواهد بود.

انتهای پیام/خ

شهر تبریز پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 انتخاب شده است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار