بهای نفت کاهش یافت/ طلا گران شد ۱۳۹۶/۰۷/۱۲

پیش‌بینی کارشناسان در خصوص بهای نفت در سه ماهه چهارم سال، به کاهش قیمت طلای سیاه منجر شد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال پیش بینی کارشناسان در خصوص اینکه روند افزایش بهای نفت، که در سه ماهه سوم سال رخ داد، دیگر در سه ماهه چهارم سال ادامه نخواهد داشت، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) با کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 42 سنت کاهش (معادل 0.8 درصد)، به 50 دلار در هر بشکه رسید. در معاملات پیش از این نفت وست تگزاس اینترمیدیت حتی به زیر 50 دلار هم رسیده بود. بهای نفت خام برنت (شاخص جهانی) با 38 سنت کاهش (معادل 0.7 درصد)، 55 دلار و 62 سنت در هر بشکه معامله شد.

کارشناسان اعلام کردند کاهش بهای نفت به این دلیل رخ داد که آن روند افزایشی بهای نفت خام برنت، که در سه ماهه سوم سال بهای نفت را به بالاترین سطح از سال 2015 رساند، دیگر پایان یافته است و این روند ادامه نخواهد یافت.

پیش از این افزایش تقاضا و تعهد سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به توافق کاهش سطح تولید باعث افزایش بهای طلای سیاه شده بود. یک کارشناس در یک مؤسسه تحقیقاتی در استرالیا اعلام کرد: «تعهد تولیدکنندگان اوپک در ماه اوت بیش از 100 درصد برآورد شده است. یعنی تولید کنندگان در آن ماه حتی از رقم توافقی هم نفت کمتری تولید کرده اند.»

این در حالیست که افزایش سطح تولید نفت در آمریکا تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک را بی‌نتیجه کرده و مانع از افزایش بیشتر بهای طلای سیاه شده است.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر موافقت کردند که توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا مارس 2018 تمدید کنند. اعضای اوپک پیشتر اعلام کردند که زودتر از ماه ژانویه در خصوص تمدید این توافق پس از مارس 2018 تصمیم گیری نخواهد شد.

به دنبال کاهش ارزش دلار، بهای طلا که پیشتر به پایین ترین سطح در 7 هفته گذشته رسیده بود، امروز با افزایش همراه بود. بهای هر اونس طلای آمریکا تحویل دسامبر با 0.3 درصد، افزایش به 1278 دلار رسید.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار