ضعف اجرایی عامل منفعت طلبی شخصی به جای منافع عمومی در شهرداری کاشان

عضو شورای شهر کاشان گفت: گرفتار ضعف اجرایی هستیم، مجری در شهرداری برای اجرای نظرات را نداریم و منافع شخصی بیشتر ازمنافع عمومی در شهرداری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید مهدی ناظم رضوی، در بخش نخست بیست و هفتمین نشست علنی شورای اسلامی شهر کاشان در دیدار با نامزدهای انتخاباتی دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر گفت افزود:همه با منفعت طلبی خود بدنبال بهره برداری از شهرداری هستند.

وی، پذیرش مسوولیت هر فرد در شهرداری را نیازمند آموزش و انگیزه برای زمینه سازی ارتقای فرهنگ منافع عمومی دانست و گفت: به طور اساسی کسی به فکر تامین منابع مالی در شهرداری نیست و تا خلاء مشکلات اقتصادی پر نشود بسیاری از مفاهیم فرهنگی در شهر درست نمی شود.

ناظم رضوی، با تاکید بر لزوم تفکر تامین منابع مالی در شهر و آسیب شناسی در این مورد گفت : در سمنان سازمان برنامه و بودجه فکرهای مالی می دهد و هرپروژه که شهرداری اجرا کند 50 درصد هزینه آن را دولت می دهد ولی به دلیل بسته بودن سیستم ما توانایی انجام این کارها را نداریم و اجازه حضور افراد متخصص را هم برای کمک کردن نمی دهیم.

سرمایه گذار هست مجری طرح سود آور در شهرداری نیست

عضو دیگر شورای شهر کاشان نیز در ادامه گفت: متاسفانه مجری در شهرداری نداریم و حتی در گذشته چند سرمایه گذار با 1100 میلیارد تومان برای سرمایه گذاری به کاشان آمدند ولی طرح پیشنهادی سودآور و آماده نداشتیم تا از پتانسیل های کاشان استفاده بهینه ببریم.

علی هاشمی طاهری، با بیان اینکه باید در خدمت به مردم از سیاسی بازی و جناح بندی دوری کنیم، تصریح کرد: شورای پنجم شفافیت نداشته و سیاسی برخورد می کند به گونه ای که هنوز نامه چند ماه پیش من درباره سوال از شهردار به نتیجه نرسیده است.

وی با تاکید بر استمرار نشست های هم اندیشی با نامزدهای انتخاباتی شورا اظهار کرد: شاید با جا بجایی آراء افراد دیگری بعنوان منتخبین مردم در شورای شهر راه می یافتند و برای من در انجام کارها بدون دخالت سیاست ارجحیت بر دفاع از حق و حقوق مردم است و در این راه کوتاه نمی آیم.

به‌گفته‌وی، مسائل کلان شهر توسط امام جمعه، نماینده مجلس و فرماندار رصد و پیگیری می شود، بنابراین شورا نباید خود را درگیر شهرداری کند.

عضو شورای اسلامی شهر کاشان گفت: اعضای شورا به عنوان نمایندگان مردم باید از حقوق شهروندان در تمام امور دفاع کنند ولی برخی مسوولان شهر به جای دفاع از مردم به میزشان چسبیده اند.

شایان ذکر است رییس، نایب رییس و سایر اعضای شورای اسلامی شهر کاشان و نامزدهای پنجمین دوره انتخابات این شورا نیز در بیست و هفتمین نشست علنی شورا با موضوع موجب پویایی پارلمان شهری ضمن بیان نظرات خود در مورد مسایل و دغدغه های خود برای شهر به بحث و بررسی پرداختند.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: شورای شهر ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.