صعود قیمت نفت و طلا در بازار‌های جهانی

افزایش صادرات نفت به چین و کاهش سطح تولید اوپک باعث شد قیمت طلای سیاه افزایش یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا، ادامه روند کاهش سطح تولیدات نفتی کشور‌های اوپک و افزایش سطح صادرات نفت به چین، بهای طلای سیاه را افزایش داد.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با ۵۶ سنت افزایش (معادل ۰.۹ درصد) به ۶۱ دلار و ۹۶ سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با ۴۳ سنت افزایش (معادل ۰.۶ درصد)، ۷۰ دلار و ۳۱ سنت در هر بشکه معامله شد.

داده‌های اداره کل گمرک چین که امروز (چهارشنبه) منتشر شد، نشان داد واردات نفت خام چین در ماه آوریل سال جاری میلادی رکورد زد و به روزانه ۱۰.۶۴ میلیون بشکه در روز رسید. این رقم در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته میلادی ۱۱ درصد افزایش داشت. چین بزرگترین مصرف کننده نفت جهان محسوب می‌شود.

اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا هم بازار جهانی نفت را تحت فشار قرار داده است. آمریکا از ماه نوامبر سال گذشته میلادی تحریم‌ها علیه ایران را مجددا اعمال کرد و از همه کشور‌ها خواست واردات نفت از این کشور را به صفر برسانند.

کشور‌های عضو و غیرعضو اوپک هم پیشتر سطح تولیدات نفتی خود را برای مقابله با اشباع بازار، کاهش داده اند. مقامات کشور‌های عضو اوپک قرار است در ماه ژوئن در وین اتریش با یکدیگر ملاقات کنند.

در ادامه افزایش نگرانی‌ها درباره تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین، بهای طلا هم امروز (چهارشنبه) به بالاترین سطح در یک هفته اخیر رسید. بهای هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش ۱۲۸۷ دلار معامله شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار