تنش میان اردن و رژیم صهیونیستی ادامه دارد

ادامه بازداشت دو شهروند اردنی در فلسطین اشغالی باعث ایجاد بحران دیپلماتیک میان امان و تل آویو شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ادامه بازداشت دو شهروند اردنی در فلسطین اشغالی باعث ایجاد بحران دیپلماتیک میان امان و تل آویو شده است.

منابع اسرائیلی اعلام کردند اردن تاکنون اعلام نکرده که حاضر به آزادی شهروند اسرائیلی است که روز سه شنبه و پس از ورود غیرقانونی به خاک اردن بازداشت شده است و این کار را در قبال آزادی عبدالرحمن مرعی و هبه اللبدی (دو شهروند اردنی) را که از دو ماه پیش در اسرائیل بازداشت هستند، انجام خواهد داد.

شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل روز چهارشنبه به نقل از یک منبع مسئول اسرائیلی اعلام کرد آزادی دو اردنی که در اسرائیل بازداشت هستند، شرط امان برای آزادی شهروند بازداشت شده اسرائیلی نیست و بین دو موضوع هیچ ارتباطی وجود ندارد.

شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل افزود وزارت امور خارجه اسرائیل به تازگی به مسئولان نهاد‌های امنیتی اسرائیل هشدار داد بازداشت دو شهروند اردنی باعث بروز بحران میان اسرائیل و اردن می‌شود.

در همین حال منابع سیاسی رژیم صهیونیستی ابراز امیدواری کردند غسان المجالی، سفیر اردن در اسرائیل به تل آویو برگردد.

وزارت امور خارجه اردن روز سه شنبه در اعتراض به ادامه بازداشت غیرقانونی دو شهروند اردنی در فلسطین اشغالی، سفیرش را از تل آویو فراخواند.

منابع سیاسی اسرائیل در گفت‌وگو با شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل از رایزنی‌های فشرده میان تل آویو و امان برای کنترل و حل این بحران خبر دادند.

وکیل مدافع هبه اللبدی، شهروند اردنی بازداشتی در فلسطین اشغالی اعلام کرد وی تنها چند ساعت پس از انتقال به بیمارستان در پی وخامت حالش، روز سه شنبه دوباره به سلول انفرادی منتقل شد.

گفتنی است هبه اللبدی در اعتراض به تصمیم رژیم صهیونیستی در بازداشت اداری وی (بازداشت بدون تفهیم اتهام و محاکمه) از سی و هفت روز پیش اعتصاب غذا کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار