روزنامه ترکیه‌ای: ایران خودرو خط تولید خود را در استان وان راه‌اندازی می‌کند

روزنامه ترکیه‌ای «سوزجو» اعلام کرد شرکت «ایران خودرو» در پی تاسیس خط تولید خودرو در استان وان ترکیه است.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه ترکیه‌ای «سوزجو» از تصمیم «ایران خودرو» برای تاسیس خط تولید در استان وان ترکیه خبر داد و نوشت: ایران خودرو که بزرگترین کارخانۀ تولید خودرو در خاورمیانه است قصد دارد خط تولیدات خود را در استان وان راه‌اندازی کند.

این روزنامه در ادامه با اشاره به سفر فرشاد مقیمی، مدیر عامل ایران خودرو، به همراه هیئتی از این شرکت به ترکیه و دیدار با استاندار، شهردار و رئیس منطقۀ صنعتی استان وان و مسئولان این استان نوشت: مقیمی در این دیدار‌ها از تصمیم به تاسیس کارخانۀ خودروسازی در این استان خبر داده است.

محمد امین بیلمز، استاندار وان، نیز با اشاره به وجود مذاکرات جدی میان دو کشور برای تاسیس این کارخانه گفت: ایران خودرو در کنار تولید خودرو‌های پژو و رنو تولیدات دیگری نظیر مینی بوس و وانت هم دارد و بررسی‌های ما نشان می‌دهد، ایران خودرو یک شرکت جدی و معتبر است و به همین دلیل در این خصوص با مسئولان دفتر سرمایه‌گذاری ریاست جمهوری هم صحبت کرده‌ایم و امیدواریم این سرمایه‌گذاری الگوی خوبی شود برای دیگر شرکت‌ها.

وی همچنین از آمادگی گزارش‌های مربوط به این طرح و اجرایی شدن آن با اشتغال‌زایی برای صد‌ها تن خبر داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
امیر علی
۲۱:۵۷ ۱۰ آبان ۱۳۹۸
این تصمیم فقط برای سرقت و اختلاس توسط مدیران ایران خودرو انجام میشه. مگه چند سال دیگه قراره در تحریم بمونیم، آخه کیه که نمیدونه ترکها قابل اعتماد نیستن، با این سرمایه گذاری در ترکیه ترکها همه جوره از ایران باج میگیرن ، اگر طبق خواسته اونا عمل نکنیم از طریق تهدید به این سرمایه گذاری روی ایران فشار میاره حتی گاز ایرانو مفت میبره، ، چطور این تولیدات وارد ایران میشه که حتما باید ۲۵٪ کا د و به گمرک ترکها پرداخت بشه، چطور لوازم وارد ترکیه باید بشه بدون مالیات. اینجوری که خیلی گرون هم در میاد.
آخرین اخبار