اذعان نشریه صهیونیستی به وحشت ارتش این رژیم از ایران

روزنامه هاآرتص در مطلبی اذعان کرد تمامی اغراق‌گویی‌های سران رژیم صهیونیستی در خصوص توانایی‌های ارتش این رژیم دروغ بوده و شرایط به ترس و هشدار تبدیل شده است.

اذعان نشریه صهیونیستی به ناتوانی و وحشت ارتش این رژیم از ایرانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مطلبی نوشت: تنها زمان کمی از نامه‌ای که «گادی آیزنکوت»، رئیس پیشین ستاد کل ارتش اسرائیل، به اعضای کابینه امنیتی و کمیته امور خارجه و دفاعی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) ارسال کرد و در آن از توانایی و قدرت ارتش اسرائیل در برابر هر نیرویی سخن گفت می‌گذرد و این اغراق‌گویی‌ها اکنون به ترس و هشدار تبدیل شده است.

آیزنکوت در نامه خود مدعی شده بود: «در جایگاه شخصی که مسئول آمادگی ارتش برای جنگ است اعلام می‌کنم ارتش اسرائیل برای هر ماموریتی که از آن خواسته شود آمادگی دارد. ارتشی باهوش با برتری هوایی، توانمندی زمینی و تجربه عملیاتی قوی که روزانه در هر عرصه از جنگ آزمایش می‌شود».

بنا به نوشته هاآرتص، آیزنکوت این سخنان را در مراسم خداحافظی خود در ابتدای سال جاری میلادی نیز تکرار کرد.

هاآرتص در ادامه می‌نویسد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین وزیر جنگ نیز بار‌ها افتخار کرده که دستاورد‌های اسرائیل در نبرد علیه ایران در خاورمیانه بی‌نظیر است. اما، اخیرا همه چیز تغییر کرده است و نتانیاهو در مراسم سوگند خود در کنست در ماه گذشته نگران‌تر از هر زمان دیگر به نظر می‌رسید.

در ادامه گزارش آمده است: به نظر می‌رسد مقامات ارشد دفاعی که تا همین اواخر بر طبل آمادگی ارتش و ضعیف شدن دشمنان می‌کوبیدند، به تازگی خط‌مشی نتانیاهو را در پیش گرفته و دچار نگرانی و ترس شده‌اند.

نتانیاهو پنج‌شنبه گذشته در مراسم فارغ‌التحصیلی دوره آموزش افسران نیروی زمینی گفت: «ما آماده تهدید هستیم. در جبهه‌های شمالی و جنوبی وضعیت پرتنش و خطرناک است. ارتش باید خود را تقویت کند».

یک مقام ارشد نظامی اسرائیل نیز در یک جلسه محرمانه تصویری وخیم‌تر را توصیف کرده و هشدار داده است چنانچه ارتش به سرعت تقویت خود را آغاز نکند، برتری کیفی خود را از دست می‌دهد.

در ادامه گزارش هاآرتص آمده است: آیا اسرائیل با تهدیداتی روبه‌رو شده که پیش از این با آن مواجه نبوده است؟ یا آنکه توانمندی آن تحلیل رفته است؟ گزینه دیگر آن است که شاید از ابتدا درباره غروری که از آن صحبت می‌شد اغراق شده است؟ همه تهدیداتی که رهبران ارشد سیاسی و نظامی درباره آن‌ها هشدار می‌دهند به واقع وجود داشته‌اند و هیچ‌کدامشان تازه نیستند. این‌ها دقیقا همان‌هایی هستند که از پنج سال پیش ارتش خود را برای آن‌ها آماده ساخته، پیشرفته‌ترین تجهیزات جنگی را خریده و بودجه عظیمی را به خود اختصاص داده است. اما بنا به گفته یک مقام ارشد ارتش در این اواخر، «ایجاد بازدارندگی ضروری است». یک افسر ارشد نیز پایان سال گذشته گفت «ایرانی‌ها به خوبی از اختلافات ما باخبر هستند». یک مقام اطلاعاتی نیز در آن زمان گفت ایران خیلی خوب می‌فهمد که اسرائیل به طور جدی به برنامه‌ها و آرمان‌های خود آسیب رسانده است.

هاآرتص در ادامه مطلب خود نوشت: با این حال، آنچه که واقعا از گذشته تاکنون تغییر کرده است تهدیدات ایران و حزب‌الله نبوده، بلکه میزان آمادگی ارتش است که باید تقویت شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار