فارن پالیسی: آمریکا به دنبال از رده خارج کردن پهپاد‌های گلوبال هاوک است

نشریه فارن پالیسی در گزارشی اعلام کرد پس از سرنگونی پهپاد آمریکا از سوی ایران، وزارت دفاع این کشور به دنبال از رده خارج کردن پهپاد‌های گلوبال هاوک خود است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه فارن پالیسی در گزارشی اعلام کرد تنها چند ماه پس از سرنگونی پهپاد شناسایی گران قیمت آمریکایی بر فراز تنگه هرمز، وزارت دفاع در حال بررسی از رده خارج کردن دو سوم هواپیما‌های بدون سرنشین گلوبال هاوک، به عنوان بخشی از توانایی مورد نیاز جدید خود در مقابله با روسیه و چین است.

طبق گزارش نشریه فارن پالیسی، شماری از مقامات وزارت دفاع آمریکا به این نشریه گفته‌اند نیروی هوایی این کشور پیشنهاد داده ۲۱ فروند از ۳۵ پهپاد RQ-۴ گلوبال هاوک که در ارتفاعات بالا پرواز می‌کنند و در حال حاضر در حال جمع آوری اطلاعات از خاورمیانه و مناطق دیگر هستند، بازنشست شوند. این پیشنهاد به دفتر وزیر دفاع برای بررسی به عنوان بخشی از مذاکرات بودجه‌ای سالانه ارسال شده است.

«آن استفانک» سخنگوی نیروی هوایی آمریکا در این خصوص گفت: نیروی هوایی به بهبود بخشیدن بودجه تقدیمی خود ادامه می‌دهد. ما انتظار نداریم تا زمانی که رئیس جمهور بودجه را به کنگره در تاریخ فوریه ۲۰۲۰ ارائه می‌دهد، جزئیات آن در دسترس باشد.

به نوشته فارن پالیسی این کاهش، بخشی از تغییر برنامه پنتاگون در زمینه مبارزه با تروریسم است که چندین دهه ادامه داشت، و مقابله با آنچه به ادعای این نشریه، تهدید قدرت‌های بزرگ نظیر چین و روسیه تلقی می‌شوند. این اقدام، طبق دکترین راهبردی، به عنوان راهبرد دفاع ملی رده‌بندی شده که از سوی جیمز متیس در ژانویه ۲۰۱۸ اعلام شده بود.

این نشریه در ادامه می‌نویسد: هر دوی کشور‌های روسیه و چین بطور فزاینده‌ای قادر هستند برتری نظامی آمریکا را از طریق طیف گسترده‌ای از موشک‌های پیچیده، پدافند هوایی و توانایی‌های الکترونیکی به چالش کشیده و نیرو‌های کلیدی آمریکا و هم پیمانانش- و حتی ناو‌های هواپیمابر آمریکا- را منهدم کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین ، روسیه ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
دم نیروهای نظامی مملکت گرم، چه ارتش و چه سپاه، که باعث این کار شدند
آخرین اخبار