پارلمان رژیم صهیونیستی مامور تعیین نخست وزیر شد

رئیس رژیم صهیونیستی به پارلمان این رژیم مهلت ۲۱ روزه‌ای را برای تعیین نخست وزیر داد.

پارلمان رژیم صهیونیستی مامور تعیین نخست وزیر شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در پی شکست مذاکرات میان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتس، رئیس ائتلاف آبی و سفید رووین ریولین، رئیس این رژیم از نمایندگان پارلمان خواست تا نخست وزیری را برای تشکیل کابینه انتخاب کنند.

ریولین به کنست ۲۱ روز مهلت داد تا با تشکیل کابینه ائتلافی از برگزاری سومین انتخابات پارلمانی در کمتر از یک سال جلوگیری کنند. رئیس رژیم صهیونیستی در مراسمی در اقامتگاه خود در قدس اشغالی گفت این بدان معناست که برابر با قانون از امروز و ظرف ۲۱ روز، تصمیمی در خصوص اینکه چه کسی مسئولیت تشکیل کابینه بعدی را برعهده می‌گیرد توسط قانونگذاران کنست اتخاذ می‌شود. این چالشی بزرگ برای اسرائیل خواهد بود.

ریولین به طور رسمی رئیس کنست را در جریان ناکامی نتانیاهو و گانتس برای تشکیل کابینه قرار داد و یادآور شد که اکنون قانونگذاران کنست وظیفه تشکیل کابینه را برعهده دارند. بنا بر قوانین رژیم صهیونیستی هر عضو کنست که بتواند در این مدت، تا پایان روز ۱۱ دسامبر، اکثریت آرا را بدست آورد، به عنوان نخست وزیر این رژیم منصوب خواهد شد. در صورتیکه هیچکس نتواند اکثریت آرا را در پارلمان بدست آورد قانون، کنست را ملزم به انحلال می‌کند و رژیم صهیونیستی مجبور به برگزاری سومین انتخابات خود در عرض یک سال خواهد شد.

پیشتر نتانیاهو از بنی گانتس و آویگدور لیبرمن، رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» خواسته بود در تشکیل کابینه ائتلافی برای ایمن نگاه داشتن این رژیم و ضمیمه کردن دره اردن به سرزمین‌های اشغالی فلسطین به او بپیوندند. با این حال رئیس ائتلاف «آبی و سفید» به رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد در تشکیل کابینه ناکام مانده است.

حزب آبی و سفید توانست در انتخابات کنست ۳۳ کرسی بدست بیاورد. حزب لیکود نتانیاهو نیز ۳۲ کرسی بدست آورد. پس از شکست نتانیاهو در تشکیل کابینه، بنی گانتس مسئول تشکیل کابینه شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار