آغاز ثبت نام مسکن ملی در آذربایجان شرقی از ۲۶ آذرماه

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: فرآیند ثبت‌نام متقاضیان در طرح اقدام ملی مسکن در آذربایجان شرقی از ۲۶ آذرماه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، سلطانی  مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: فرآیند ثبت‌نام متقاضیان در طرح اقدام ملی مسکن در آذربایجان شرقی از ۲۶ آذرماه آغاز می‌شود.

او گفت: براساس قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، افراد متقاضی باید واجد چهار شرط باشند؛ شرط اول این است که از ابتدای سال ۸۴ تاکنون مسکن یا زمین مسکونی به نام افراد ثبت نشده باشد و از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون از امکانات نهاد‌های عمومی و دولتی با هدف تامین خانه استفاده نکرده یا تسهیلات یارانه‌ای دریافت نکرده باشند.

او با بیان این‌که متقاضی باید متاهل باشد، گفت: مجرد‌ها نیز باید حداقل ۳۵ سال سن داشته و سرپرست خانوار باشند؛ داشتن حداقل پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا و نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی از دیگر شروط این طرح اقدام ملی است.

سلطانی با اشاره به گروه‌های مورد هدف طرح اقدام ملی تولید مسکن، افزود: دهک‌های یک تا سه مورد هدف اقدام طرح ملی نیستند؛ از آنجایی که این دهک‌ها مسکن محرومان شناخته می‌شود، وزارت راه و شهرسازی زمینی را در اختیار دستگاه‌های حمایتی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار می‌دهد و براساس تفاهم نامه، مقرر شده این دستگاه‌ها سهم آورده را بیاورند که آورده این دستگاه‌ها می‌تواند نقدی، غیر نقدی و یا به صورت زمین باشد.

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی افزود: دهک چهار تا هفت را مورد هدف این طرح قرار داده‌اند و این دهک‌ها به کارمندان متوسط به بالا تعلق دارد.

سلطانی  با بیان این‌که سهم آورده متقاضیان برای طرح اقدام ملی تولید مسکن ۳۰ درصد قیمت تمام شده ساخت است، گفت: به عنوان مثال اگر قیمت ساخت هر متربع مربع ۲.۵ میلیون تومان باشد، به ازای هر متر مربع آورده متقاضی ۳۰ درصد این مبلغ بوده و تسهیلات بانکی باتوجه به پیشرفت پروژه پرداخت خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: براساس تفاهم نامه بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع، قرار است وزارت راه، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی را برای نیرو‌های مسلح احداث کند.

او گفت: همچنین تفاهم نامه همکاری بین وزرات راه و شهرسازی و وزرات آموزش و پرورش امضا شده که براساس این تفاهم نامه، ۱۷۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی برای فرهنگیان فاقد مسکن احداث می‌شود.

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی همچنین از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و ستاد اجرایی فرمام امام (ره) به منظور احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی، خبر داد و گفت: در استان ما تاکنون برای احداث دو هزار واحد مسکونی با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تفاهم‌نامه‌ای برای رفع محرومیت مسکن گروه‌های نیازمند بسته‌ایم.

او گفت:با وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز تفاهم‌هایی برای احداث واحد‌های مسکونی برای کارگران امضا کرده است.

سلطانی با بیان این‌که در مرحله اول که از ۲۶ آذر شروع می‌شود، چهار هزار و ۵۰۹ واحد در قالب طرح اقدام ملی مسکن به استان آذربایجان شرقی اختصاص یافته است، افزود: از این تعداد، سهم شهرستان تبریز ۲۳۵۰ واحد، مراغه ۴۰۰واحد، هر کدام از شهرستان‌های مرند و میانه و اهر۲۰۰ واحد، بناب ۱۵۰ واحد، آذرشهر ۷۰ واحد، سراب ۱۳۶واحد، عجب شیر ۱۲۰ واحد، ملکان ۴۰ واحد و هادی شهر ۱۰۱ واحد است.

او افزود: همچنین برای شهرستان سردرود ۵۵ واحد، خسروشهر، هشترود و شبستر ۵۰ واحد، صوفیان ۲۰ واحد، بستان‌آباد ۵۵ واحد، تسوج ۳۶ واحد، خواجه ۲۵ واحد، بخشایش ۲۵ واحد، اسکو ۱۰۱ واحد و ورزقان ۲۵ واحد در مرحله اول در قالب طرح اقدام ملی اختصاص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: تاکنون ۶۰ هکتار زمین در استان برای این موضوع در نظر گرفته‌ایم.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: مسکن ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۴۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
چرا اسم تبریز نمیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
چاراویماق تا کی باید به اسم شهرستان بماند ولی اندازه روستا هم بهش ارزش ندن
Iran (Islamic Republic of)
یوسف الهی
۱۹:۱۷ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
سلام
شهرستان چاراویماق جزء کدام استان میباشد چرا اسم همه شهرستانها هست الا چاراویماق
آخرین اخبار