تشدید نظارت بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل مسافری/کنترل اتوبوس‌ها توسط گشت‌های راهداری

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری استان اردبیل گفت: نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های مسافربری تشدید شده و اتوبوس‌های مسافربری در جاده‌ها توسط گشت‌های راهداری کنترل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رضا شیرین زاده، معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در جلسه ارتقای سطح خدمات حمل ونقل مسافر استان گفت: در این خصوص تیم‌های نظارتی با همکاری این اداره کل و انجمن‌های صنفی رانندگان تشکیل و بر نحوه ارائه خدمات شرکت‌ها و رانندگان در محل پایانه‌های مسافری رسیدگی می‌کنند.

او با اشاره به اینکه اکنون نحوه کنترل‌ها تغییر کرده و علاوه بر نظارت و بازرسی تیم‌های تلفیقی پلیس راه و راهداری از اتوبوس‌ها در جاده، گشت ویژه راهداری نیز جهت نظارت بر وضعیت راننده و اتوبوس‌ها تشکیل و در جاده‌ها مستقر شده اند اظهار کرد: بر اساس توافق پلیس راه این گشت‌ها هر لحظه و در هر مکانی اجازه نظارت و بازرسی اتوبوس‌ها و عملکرد راننده را در حین سفر دارند و هرگونه تخلفی توسط این تیم گزارش داده شود اتوبوس مورد نظر متوقف و در کمیسیون‌های مربوطه برخورد خواهد شد.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل نصب سامانه سپهتن را در تمامی شرکت‌ها لازم و ضروری برشمرد و تصریح کرد: این سامانه باید در همه شرکت‌ها فعال باشد تا مدیران فنی عملکرد راننده و هرگونه بروز خطارا از طریق این سامانه رصدکنند که در صورت عدم نصب این سامانه اجازه حرکت به هیچ اتوبوسی داده نمی‌شود و شرکت ذیربط نیز پلمب خواهد شد.

شیرین زاده جهت کنترل وضعیت راننده و اتوبوس و نحوه صدور صورت وضعیت در شرکت‌ها از ایجاد میز حمل ونقل در مرکز مدیریت راه‌های استان خبر داد و بیان کرد: در صورت مشاهده کوتاهی از سوی مدیران فنی در امر نظارت و عدم حضور راننده در هنگام صدور صورت وضعیت اجازه حرکت به راننده داده نمی‌شود و در کمیسیون ماده ۱۲ برخورد قانونی انجام خواهد شد.

او با قدردانی از حمایت‌ها دستگاه قضائی استان اضافه کرد: طبق ماده ۱۴ در صورت بروز خطا از سوی راننده با مالکان خودرو‌ها نیز برخورد خواهیم کرد.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه تیم‌های نظارت بر قیمت، مراحل تهیه بلیط، تاخیر در حرکت ناوگان ها، کنترل فنی ناوگان‌ها از جمله سلامت لاستیک‌ها، ساعت کار مجاز راننده، ارائه مناسب خدمات در مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و بین راهی، زمان بندی سفر و همچنین برخورد راننده با مسافر را بازرسی و نظارت می‌کنند اظهار داشت: رانندگان باید برنامه ریزی لازم با در نظر گرفتن زمان و مکان مناسب در اول وقت شرعی نسبت به پیاده کردن مسافر اقدام و همچنین مدیران فنی هم باید در بارچینی نظارت کافی داشته باشند تا محل چینی بارو توشه به گونه‌ای نباشد که تعادل اتوبوس‌ها در سرپیچ و گردنه بهم بریزد.

شیرین زاده در جهت خدمات رسانی کیفی به مردم ارائه فرم نظرسنجی به مسافران و رسیدگی به نظرات آن‌ها در خصوص عملکرد راننده و شرکت‌ها را ضروری دانست و تصریح کرد: از امروز شرکت‌ها موظفند بر روی برگ بلیط مسافر شماره پاسخگویی شرکت، سامانه ۱۴۱ سازمان راهداری و شماره پیامک ۲۰۰۰۴۱ راهداری را ثبت کنند در غیر اینصورت اتوبوس اجازه حرکت ندارد.

او فعالیت ۵۹ شرکت حمل و نقل مسافری با هزار و ۱۸۰ دستگاه ناوگان عمومی مسافری را در استان اردبیل یادآور شد و اظهار کرد: از این تعداد ۵۷۱ دستگاه سواری، ۳۶۸ دستگاه اتوبوسی و ۲۴۱ دستگاه نیز مینی بوس می‌باشد که در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ راننده پر تلاش در حمل و نقل مسافر در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.