رونمایی از آثار فیزیکی و اسناد دفاع مقدس در اراک

از آثار فیزیکی و اسناد دفاع مقدس در در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی رونمایی شد.

رونمایی از آثار فیزیکی و اسناد دفاع مقدس در اراکبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با حضور استاندار مرکزی بخشی از آثار فیزیکی شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم و مدافع وطن و آزادگان در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در شهر اراک رونمایی شد.

سید علی آقازاده استاندار مرکزی در حاشیه رونمایی از این آثار در گفتگو با  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: پیشرفت ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی در شهر اراک خوب بوده است و همه دستگاه‌ها تا جایی که در توان بوده کمک کردند و باید این همیاری ادامه یابد تا یکی از باغ موزه‌های خوب دفاع مقدس را در کشور ایجاد کنیم.

آقازاده افزود: در ۵۰ روز اخیر بیش از ۳ هزارو ۵۰۰ نفر دانشجو از این موزه بازدید داشتند و این موزه می‌تواند پتانسیل خوبی برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس باشد.

او تصریح کرد: برای تحقیق تالیف تدوین و چاپ دوره سه جلدی دانشنامه دفاع مقدس دستگاه‌های ارشاد میراث فرهنگی بنیاد شهید موظف هستند که سال آینده هر کدام ۵۰ میلیون تومان و شهرداری صد میلیون تومان اعتبار برای این موضوع تخصیص دهند.

استاندار مرکزی ادامه داد: ۵۰۰ میلیون تومان هم از سوی بنیاد حفظ آثار و مابقی اعتبار مورد نیاز از سوی استانداری تامین می‌شود.

مشایخی رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی هم گفت: در روند احداث موزه دفاع مقدس تاکنون ۳۲ دستگاه نقش داشتند و ساختمان موزه بیش از ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در صورت تامین ۷ میلیارد تومان اعتبار آینده باغ موزه شهر اراک تکمیل و راه‌اندازی می‌شود.

برچسب ها: دفاع مقدس ، باغ موزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.