غار کتله خور کارکردی بین المللی به عنوان یک جاذبه گردشگری دارد

مدیرکل میراث‌فرهنگی زنجان گفت: غار کتله خور با ویژگی‌های منحصربفردش، کارکردی بین المللی به عنوان یک جاذبه گردشگری دارد .

غار کتله به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،امیر ارجمند مدیرکل میراث‌فرهنگی زنجان با بیان اینکه تلاش‌های بسیاری برای معرفی غار کتله خور در استان زنجان شده است گفت: این منطقه با توجه به توانمندی‌های موجود، قابلیت جذب گردشگران داخلی و خارجی، تبدیل شدن به قطب گردشگری را دارد و حفظ وضعیت موجود این زیرساخت‌ها و در صورت امکان ارتقاء سطح کیفیت آن‌ها و سرمایه گذاری در این راستا در جهت جلب رضایت گردشگر در الویت خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی زنجان تصریح کرد: فاصله مسافتی غار کتله‌خور از شهر‌های اطراف و زیرساخت‌های موجود از جمله مشکلاتی است که برای بازدیدکنندگان از این غار وجود دارد و با توجه به موقعیت و شرایط غارکتله خور، اتخاذ راهبرد توسعه ای ضروری است.
 
این مقام مسئول ادامه داد:  لزوم سرمایه گذاری دولت و بخش خصوصی، ارتقای کیفی شبکه‌های ارتباطی، آموزش، استفاده از نیرو‌های متخصص و افزایش آگاهی گردشگران از دیگر اقداماتی است که در جهت بهرگیری از ظرفیت‌های غار بایستی صورت گیرد.

او گفت:ضعف‌ها و تهدید‌های موجود مانع از بالفعل شدن این توانمندی‌ها شده است بنابراین چنانچه نقطه ضعف‌ها و تهدید‌های داخلی توسعه ژئوتوریسم غار کتله خورکاهش یابد و با سیاست‌های مناسب و مدیریت از مزایا و نقاط قوت موجود استفاده شود، می‌توان این منطقه را به یکی از قطب‌های ژئوتوریسم کشور تبدیل کرد.

ارجمند اظهار کرد: این غار از جهت قدمت، وسعت و تعداد طبقات و تنوع در تشکیل قندیل ها، از غار‌های منحصر بفرد دنیا است و علاوه بر کارکرد گردشگری، ارزش فوق العاده‌ای در مطالعات زمین شناسی شامل سنگ شناسی، چینه شناسی و فسیل شناسی را در خود دارد.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.