لغو تعطیلات آخر هفته ترامپ به دلیل نگرانی از تظاهرات سراسری

ترامپ اعلام کرد برنامه تعطیلات آخر هفته خود را به دلیل نگرانی از تظاهرات ضد تبعیض‌نژادی در آمریکا لغو کرده است و برای نظارت بر روند مقابله با تظاهرات در کاخ سفید خواهد ماند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در بحبوحه تظاهرات سراسری در اعتراض به بی‌عدالتی، تبعیض‌نژادی و خشونت پلیس در ایالات متحده در پیامی توییتری اعلام کرد برنامه تعطیلات آخر هفته خود را لغو کرده است و برای نظارت بر روند مقابله با تظاهرات در کاخ سفید باقی می‌ماند.

ترامپ در پیامی در صفحه توییتر خود مدعی شد: «من قصد داشتم این تعطیلات آخر هفته به زمین گلف در بدمینستیر در ایالت نیوجرسی بروم، اما خواستم در واشنگتن دی‌سی بمانم و اطمینان حاصل کنم که نظم و قانون اجرا می‌شود. آتش‌افکن‌ها، آنارشیست‌ها، غارتگران و آشوبگران به طور گسترده‌ای متوقف شده‌اند.»


بیشتر بخوانید


رئیس‌جمهور آمریکا همچنین مدعی شد: «من هر آنچه که برای امن نگه داشتن جامعه‌مان نیاز باشد انجام می‌دهم و این افراد به عدالت سپرده خواهند شد.»

حدود یک ماه از قتل «جورج فلوید»، شهروند سیاه‌پوستی که به دست پلیس آمریکا به قتل رسید، می‌گذرد و با این وجود تظاهرات ضد نژادپرستی که در پی قتل وی به راه افتاده، همچنان ادامه دارد.

در پی تشدید اعتراضات علیه خشونت و تبعیض‌نژادی در آمریکا، حدود ۴۰۰ نیروی گارد ملی آمریکا برای مقابله با معترضان در واشنگتن دی سی پایتخت ایالات متحده به حالت آماده باش درآمدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار