بازداشت یک معارض سوری در آلمان

پلیس آلمان یک معارض سوری مظنون به عضویت در گروه‌های شبه نظامی را در نزدیکی برلین بازداشت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، مقامات آلمان یک شهروند سوری را امروز سه شنبه در پی مظنون بودن به عضویت در دو گروه شبه نظامی که علیه دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در طول مراحل اولیه درگیری‌های سوریه فعالیت می‌کردند، بازداشت کرد.

طبق اعلام دادستان‌های آلمان، فرد مظنون که به علت خصوصی و اعلام نشده «خالد آ» نام دارد، در شهر «پوتسدام» در جنوب غربی برلین به اتهاماتی از قبیل عضویت در گروهی تروریستی، جنایات جنگی و نقض تسلیحاتی بازداشت شده است.

این شهروند سوری بازداشت شده، مظنون است که در گروه «احرار الطبقه» از ماه‌های ژانویه تا اوت ۲۰۱۳ عضو بوده و اسناد اخراج غیرنظامیان را طبقه بندی می‌کرده است. این گروه یکی از گروه‌های شورشی بوده که در طول درگیری‌های سوریه در شهرک شمالی «طبقه» تشکیل شده بود.

او متهم است که بعد‌ها به «احرار الشام» ملحق شد و به عنوان یکی از سخنگویان این گروه دست کم تا اکتبر ۲۰۱۳ فعالیت داشت.
هر دو گروه معارض احرار الطبقه و احرار الشام به دنبال سرنگونی دولت مستقر در سوریه بوده اند. دولت آلمان این گروه‌ها را «سازمان‌های تروریستی خارجی» قلمداد می‌کند.

البته دادستان‌های آلمان مشخص نکردند آیا این معارض سوری جزء صد‌ها هزار سوری بوده است که تقاضای پناهندگی در آلمان را از سال ۲۰۱۵ داشته اند یا خیر.

گفتنی است هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان ایالت‌های این کشور را از پذیرش پناهجو از کمپ‌های پناهجویان در یونان منع کرده است. با این وجود، ۱۶ ایالت آلمان در حال متحد شدن با همدیگر هستند تا در برابر طرح دولت فدرال آلمان به منظور جلوگیری از پذیرش مهاجر از کمپ‌های پر جمعیت در یونان ایستادگی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار