احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای نیازمندان آذربایجان‌شرقی

مدیرعامل انجمن خیران مسکن‌ساز آذربایجان شرقی از احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای نیازمندان و مددجویان استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،سهرابی مدیرعامل انجمن خیران مسکن‌ساز آذربایجان شرقی در نخستین جلسه انجمن خیران مسکن‌ساز شهرستان اهر گفت: ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای اقشار آسیب‌پذیر که توانایی برای تامین مسکن ندارند، یا دارای ۲ معلول هستند و یا تحت پوشش کمیته امداد هستند ساخته می‌شود.

او گفت: زمین‌های مورد نیاز برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی خیرساز از سوی راه و شهرسازی واگذار شده است و دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز انشعاب رایگان تحویل می‌دهند.

مدیرعامل انجمن خیران مسکن‌ساز استان آذربایجان شرقی گفت: قیمت تمام شده هر واحد مسکونی احداث شده ۴۰ درصد کمتر از قیمت‌های روز بازار مسکن است.

سهرابی با اشاره به ساخت سالانه ۱۷۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای معلول در آذربایجان شرقی افزود: برای ساخت هر واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای ۲ معلول ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود.

خدابخش فرماندار اهر هم در این نشست گفت: بر اساس نیازسنجی صورت گرفته برای تامین مسکن نیاز به احداث ۳ هزار واحد مسکونی در این شهرستان داریم.

 خدابخش با اشاره به این که ۶۸ واحد مسکونی برای نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر در حال احداث است گفت: اکثر این واحد‌های مسکونی متعلق به مددجویان بهزیستی است.

او افزود: شهرداری اهر برای پروژه‌های مسکن نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر به صورت رایگان پروانه ساخت و ساز ارائه می‌دهد و از طرفی واگذاری زمین با نرخ دولتی از سوی اداره راه و شهرسازی با هدف کاهش قیمت تمام شده مسکن انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار