احمدی خبر داد:

ورود خودرو به استان فارس ۱۰۴ درصد افزایش یافت

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: تردد خودرو در ورودی‌های استان از ۲۵ اسفندماه پارسال تاکنون ۱۰۴ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

حمید احمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با بیان اینکه ۱۸ میلیون و ۲۶۹ هزار تردد از ۲۵ اسفند ۹۹ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ در محور‌های مواصلاتی استان ثبت شده است، اظهار داشت: این تعداد تردد به‌وسیله ۱۲۶ سامانه ثبت تردد در مبادی ورودی و خروجی محدوده زیرپوشش این اداره کل به ثبت رسیده است.

او افزود: تردد‌های ثبت شده این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال با ۸ میلیون و ۹۵۰ هزار تردد افزایش ۱۰۴ درصدی را نشان می‌دهد.

احمدی همچنین تردد‌های ورودی وسایل نقلیه به استان را در طرح نوروزی امسال با ۱۰۱ درصد افزایش عنوان کرد و ادامه داد: متوسط تردد ساعتی در بازه زمانی ذکر شده را ۸۶ درصد و سرعت غیر مجاز را ۱۱ درصد اعلام کرد.

او با بیان اینکه محور‌های شیراز- اصفهان، شیراز-یاسوج، شیراز-بوشهر، شیراز-جهرم-لار (کوار- سه راهی کوار)، فسا- استهبان، شیراز-بندرعباس (شیراز سروستان و سروستان فسا) دارای بیشترین حجم ترافیک و تردد را دارا بودند، افزود: ساعات ۱۸ تا ۱۹، ساعات اوج تردد در محور‌های ارتباطی بوده است.

احمدی از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۹ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ بیش از ۲۲۲ درصد جابجایی مسافر (درون استانی و برون استانی) توسط ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر جاده‌ای را شاهد بوده‌ایم که نسبت به مدت مشابه دو سال قبل کاهش ۲۸ درصدی داشته است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به نظارت‌های مستمر و بازرسی‌های ویژه بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل مسافر در طرح نوروز ۱۴۰۰ اظهار کرد: پیش از شروع طرح نوروز ۱۴۰۰ همه اقدامات و دستورالعمل‌های لازم به این شرکت ابلاغ و نظارت‌های لازم بر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی نیز انجام شد.

این مقام مسئول در فارس یادآور شد: ۲۰ دوربین نظارت تصویری، ۱۳۶ سامانه ثبت تخلف سرعت، ۱۲۶ سامانه تردد شمار و ۳ سامانه توزین حین حرکت به عنوان اجزاء سیستم‌های هوشمند حمل و نقل جاده‌ای استان در حال بهره برداری و تحلیل لحظه‌ای شرایط حمل و نقل استان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار