اوباما: دموکراسی در آمریکا به شدت در معرض خطر است

رییس جمهور پیشین آمریکا ضمن انتقاد از رویکرد جمهوری خواهان در این کشور گفت با این روند فعلی دموکراسی در آمریکا به شدت در معرض خطر است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، باراک اوباما در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: مسیر سیاسی که جمهوری خواهان از یک دهه قبل در پیش گرفته اند به شدت اشتباه است و با اصول دموکراسی در آمریکا مغایرت دارد.

وی افزود: برخی از جمهوری خواهان خوب می‌دانند که رویه سیاسی که در پیش گرفته اند اشکالات فراوان دارد، ولی مشخص نیست چرا به اشتباهات خود اصرار دارند.

رییس جمهور اسبق آمریکا اظهار کرد: هرگز فکر نمی‌کردم برخی روحیه‌های افراطی در میان جمهوری خواهان بتواند تا این حد آمریکا را با مشکلات جدی مواجه کند. زمانی که یکی از احزاب اصلی در کشور حاضر نشود خطا‌ها و اشتباهات خود را بپذیرد، آن زمان باید احساس خطر کنیم. این شرایط در ده سال گذشته به وضوح در آمریکا در حال رخ دادن است.

وی تصریح کرد: نمونه واضح این ادعا حمله به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه سال جاری است؛ زمانی که جمهوری خواهان با دروغ و تهمت حاضر نشدند رای مردم را بپذیرند و در نهایت دست به آشوب زدند.

اوباما با اشاره به تغییر رویه برخی جمهوری خواهان پس از پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ گفت: برخی چهره‌های جمهوری خواه به اشتباهات خود پی بردند و پس از ترامپ علی رغم تهدید‌های وی به مواضع سیاسی بنیادین خود بازگشتند؛ ولی برخی دیگر که تعدادشان کم هم نیست هنوز بر عقاید ترامپ اصرار دارند و همان رویه را ادامه می‌دهند.

رییس جمهور اسبق آمریکا افزود: این روش می‌تواند برای نظام سیاسی در آمریکا خطرآفرین باشد و دموکراسی را بیش از پیش در معرض نابودی قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار