افزایش یک درصدی بهای نفت خام در بازار جهانی

همزمان با افزایش عرضه نفت به بازار‌های جهانی، بهای طلای سیاه با افزایش یک درصدی رو به رو شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای نفت برنت همزمان با افزایش پشتیبانی در بازار‌های آمریکا و عرضه جهانی نفت، شاهد افزایش یک درصدی بود.

بر این اساس، قیمت نفت برنت در بازارجهانی ۱.۱۸ دلار (معادل ۱.۶ درصد) افزایش داشته است و به ۷۶.۳۴ دلار در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با ۱.۱۱ دلار افزایش  (معادل ۱.۵ درصد) به ۷۵.۲۱ دلار در هر بشکه رسید.

پیش تر پیشبینی می شد عرضه نفت به بازار با کاهش ۴.۴ میلیون بشکه رو به رو شود، اما براساس گزارش تحلیلگران در هفته جاری ذخایر بنزین ۱.۸ میلیون بشکه نفت کاهش داشته است.

این خبرگزاری اعلام کرد موجودی نفت خام آمریکا برای هفتمین هفته متوالی به پایین‌ترین میزان خود از فوریه ۲۰۲۰ (بهمن ۱۳۹۸) رسید در حالیکه تقاضا برای بنزین به بالاترین میزان خود از سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۷) رسیده است.

آژانس بین‌المللی انرژی در این باره اعلام کرد: «بنا بود بهره‌برداری جهانی از نفت در انبار‌ها در سه ماهه دوم سال انجام شود. اما اکنون با بالاترین آمار در حداقل در یک دهه گذشته مواجهیم و اروپا و ژاپن نیز تساوی بزرگی در زمینه سهام خود نشان دادند.»

همچنین بهای بنزین مصرف کننده در آمریکا به بیشترین میزان در ۱۳ سال گذشته خود رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار