خرید تضمینی ۱۵ هزار تن گندم از زارعین شهرستان میاندوآب

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: از ابتدای آغاز برداشت محصول گندم در سطح شهرستان تاکنون بیش از ۱۵ هزار تن گندم توسط مراکز خرید دولتی خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، علی دیانتی مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب در حاشیه بازدید فرماندار شهرستان میاندوآب از مرکز خرید دولتی خرید گندم شهرستان و بررسی روند خرید محصول اظهار کرد: پنج مرکز خرید دولتی در سطح شهرستان آماده دریافت محصول تولیدی گندمکاران است و تاکنون بالغ بر ۱۵ هزار تن محصول گندمِ مازاد بر مصرف کشاورزان منطقه خریداری شده است که شامل۱۰ هزار و ۵۱۱ تن خرید تضمینی و۴ هزار و ۴۹۲ تن خرید توافقی است.

دیانتی بیان کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت این رقم به ۳۵ هزار تن افزایش یابد.

وی با بیان این مطلب که خروج گندم از استان ممنوع بوده و منوط به اخذ مجوز از اداره غله می‌باشد، افزود: در زمینه خرید گندم هیچ مشکلی در سطح شهرستان نداریم و ظرفیت سیلو‌ها بیش از گندم تولیدی کشاورزان منطقه است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: قیمت خرید تضمینی گندم با ۴ درصد اُفت مفید و ۲ درصد اُفت غیرمفید و حداکثر با ۲ درصد سن زدگی، مبلغ ۵۰ هزار ریال تعیین شده است.

دیانتی افزود: مطالبات گندمکاران در حال پرداخت است و مابقی بهاء گندم خریداری شده نیز در کوتاهترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد.

دیانتی خاطر نشان کرد: تعداد ۴ نفر از همکاران جهاد کشاورزی میاندوآب با حضور در مراکز خرید بصورت تمام وقت در دو شیفت صبح و عصر، به عنوان عامل تشخیص و ذیحسابی گندم بر روند خرید تضمینی این محصول نظارت می‌کنند.

وی اذعان داشت: با توجه به اینکه امسال ۲۵ هزار و پانصد هکتار از اراضی شهرستان میاندوآب به محصول گندم اختصاص یافته است، پیش بینی می‌شود افزون بر ۵۵ هزار تن محصول از مزارع گندم این شهرستان برداشت شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.