ایلان ماسک تصویر جدیدی از پیشران موشک استارشیپ منتشر کرد

مدیرعامل شرکت فضایی اسپیس ایکس تصویر جدیدی از تقویت کننده Super Heavy در حسابش منتشر کرد که در این تصویر مهندسان در حال کار روی این تقویت کننده هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آی ای؛ تقویت کننده موشک Starship که با نام Super Heavy شناخته می‌شود و متعلق به شرکت اسپیس ایکس است بزرگترین مرحله موشکی جهان است و به تازگی ایلان ماسک مدیرعامل این شرکت فضایی خصوصی تصویری زیبا و حیرت انگیز از این موشک را به اشتراک گذاشت که با دیدن آن‌ها می‌توان تصور خوبی از اندازه بسیار بزرگ و اجزای داخل آن داشت.


بیشتر بخوانید


تقویت کننده Super Heavy با ۲۹ موتور Raptor

این دستگاه عظیم به گونه‌ای طراحی شده که هنگام بلند شدن می‌تواند ۱۴.۵ پوند (۶، ۶۰۰ تن) نیرو تولید کند که این میزان نیرو تقریباً دو برابر موشک Saturn V ناسا است که برای ماموریت‌های معروف آپولو استفاده می‌شود. البته، این بدان دلیل است که این دستگاه طوری طراحی شده که استارشیپ را به مدار زمین ببرد و به آن اجازه سفر به ماه، مریخ و فراتر از آن را نیز بدهد. تقویت کننده Super Heavy برای ورود استارشیپ به مدار، از ۲۹ موتور Raptor قدرتمند شرکت اسپیس ایکس استفاده خواهد کرد.

تصویری که در حساب ایلان ماسک منتشر شده پیشرفت شرکت اسپیس ایکس را در مونتاژ اولین تقویت کننده سوپر هوی نسبت به نوامبر سال گذشته نشان می‌دهد.

ایلان ماسک تصویر جدیدی از پیشران موشک استارشیپ منتشر کرد

ایلان ماسک در پاسخ به توییتی از Everyday Astronaut که نوشته بود:" من نمی‌توانم منتظر دیدن مجموعه کامل باشم" نوشت:" این فقط خطوط اصلی سوخت است! " ماسک همچنین اطلاعات بیشتری ارائه داد و اظهار داشت که نسخه دوم موتور Raptor V۲.۰ پیشرفت بزرگی در ساده سازی داشته و این در حالی است که نیروی رانشی از ۱۸۵ تن به ۲۳۰ تن افزایش پیدا کرده است و هدف بلند مدت ما کم کردن هزینه موتور است. تقویت کننده سوپر هوی پس از اتمام ساخت، ۷۰ متر ارتفاع و ۳۵۰۰ تن وزن با مخازن سوخت کامل خواهد داشت و انتظار می‌رود از موشک‌های فالکون ۹ و فالکون هوی بلندتر باشد.

کاربر دیگری در توئیتر، ۲۳ کارمند حاضر در این تصویر را که همزمان در داخل تقویت کننده کار می‌کردند، شمارش کرد و مقیاس وسیع دستگاه را نشان داد. البته، قبل از اینکه این ماشین عظیم بتواند استارشیپ را به مریخ ببرد، اسپیس ایکس باید کار بر روی نمونه‌های اولیه Starship را به پایان برساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار