دریاچه ارومیه آب رفت!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: کاهش بارندگی‌ها سبب شده است تا سد‌ها ظرفیت آزاد سازی به سمت دریاچه ارومیه را نداشته باشند.

یاسر رهبردین مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در گفتگو با ‏خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، اظهار کرد: کاهش بارندگی‌ها در استان سبب شده است تا سد‌های استان ظرفیت آزاد سازی به سمت دریاچه ارومیه را نداشته باشند.

وی تصریح کرد: ظرفیت سد‌ها به گونه‌ای کاهش یافته است که اگر طی چند ماه گذشته تسلیم فضاسازی‌ها برای آزادسازی سد‌ها بودیم، امروز در تامین آب شرب شهروندان در این استان به مشکل برمی‌خوردیم.

مدیر عامل آب منطقه ای استان ادامه داد: طی سال جاری در راستای قانون احیاء و تعادل بخشی آب‌های زیر زمینی، تعداد ۱۴۲ حلقه چاه غیر مجاز، توسط اکیپ‌های گشت و بازرسی امور‌های منابع آب شهرستان‌های آذربایجان غربی، مسدود گردید.

رهبردین با بیان اینکه با انسداد این تعداد چاه‌ها از تخلیه حدود یک میلیون و ۵۲ هزار متر مکعب در سال آب از سفره های زیر زمینی آب، جلوگیری خواهد شد، تصریح کرد: بیشترین تعداد چاه‌های مسدود شده در محدوده شهرستان میاندوآب قرار دارد

وی تاکید کرد: برای مدیریت ذخایر آبی در منطقه عزم جدی داریم.

۱۴ سد در آذربایجان غربی در حال بهره برداری است که شامل سد‌های بوکان، مهاباد، حسنلوی نقده، ساروق تکاب، زولا و دریک سلماس، شهرچای ارومیه، بارون و شهیدقنبری ماکو، آغ‌چای چایپاره، قیقاج و ارس ۲ پلدشت، سیلوه پیرانشهر و کرم آباد می شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.