کاهش بهای نفت در بازار جهانی

به دنبال تصمیم چین برای افزایش آزادسازی ذخایر نفتی خود قیمت نفت در بازار جهانی کاهش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، به دنبال تصمیم چین برای افزایش آزادسازی ذخایر نفتی خود و همچنین کاهش منابع ارائه شده از سوی آمریکا در هفته جاری، قیمت نفت امروز (پنج‌شنبه) کمی کاهش یافته است.

معامله‌گران در بازار نفت جهانی می‌گویند طوفان آیدا در آمریکا و افزایش تقاضا برای بنزین باعث کاهش عرضه نفت از سوی آمریکا شده است.

بر این اساس، قیمت نفت برنت دریای شمال با کاهش ۰.۴ درصدی به ۷۲ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با کاهش ۰.۴ درصدی، ۶۹ دلار و ۱ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

اداره ذخایر دولتی چین امروز اعلام کرد قصد دارد ذخایر نفت خام را در مراحلی به بازار عرضه کند تا فشار هزینه را از پالایشگاه‌های داخلی بردارد. یکی از تحلیلگران بازار نفت می‌گوید: «بازار نفت اکنون با کسری رو به رو است، اما این اقدام چین می‌تواند این کسری را در باقی سال جبران کند.»

اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) نیز اعلام کرد: «ذخایر نفت خام در هفته منتهی به ۳ سپتامبر ۱.۵ میلیون بشکه کاهش داشت که در مقایسه با پیش‌بینی تحلیلگران که کاهش ۴.۶ میلیون بشکه بود بسیار کمتر است.»

این در حالیست که شب گذشته منابع خبری اعلام کردند قیمت نفت برای دومین روز پیاپی و در پی خسارت‌های شدید طوفان آیدا به تاسیسات پالایشگاهی در خلیج مکزیک روندی افزایشی داشت. این دومین باری بود که در هفته جاری قیمت نفت در معاملات بازار‌های جهانی روندی افزایشی به خود می‌گرفت.

تحلیلگران پیشتر گفته بودند نامشخص بودن زمان دقیق راه اندازی کامل پالایشگاه‌ها در خلیج مکزیک می‌تواند در روز‌های آینده هم بر قیمت نفت در بازار‌های جهانی تاثیر بگذارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار