تحولات خاورمیانه محور دیدار سالیوان با رئیس‌جمهور مصر

مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار با رئیس‌جمهور مصر در خصوص تحولات منطقه و ثبات در آن گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیزه، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر در قاهره، پایتخت مصر تاکید کرد حل مسئله فلسطین تاثیر بسزایی در توسعه و تغییر اوضاع کل منطقه و بهتر شدن شرایط خواهد داشت.

سالیوان در ادامه تعهد واشنگتن را در تلاش برای اطمینان از امنیت آب مصر و حق توسعه برای همه طرفین در مسئله سد «النهضه» به السیسی یادآوری کرد.

دفتر ریاست جمهوری مصر نیز در خصوص این دیدار گفت: السیسی با مشاور امنیت ملی آمریکا درباره مسائل منطقه‌ای از جمله لیبی، سوریه، فلسطین و سد النهضه گفتگو کرد.

السیسی افزود: ما به خطر انداختن امنیت آب خود را نمی‌پذیریم و باید یک توافق قانونی برای بهره‌برداری از سد النهضه منعقد شود.

رئیس جمهور مصر در خصوص مسئله فلسطین هم افزود: قطعا حل مسئله فلسطین تاثیر بسزایی در توسعه و تغییر واقعیت کل منطقه و رفتن به سوی بهتر شدن شرایط خواهد داشت  و چشم‌انداز‌هایی را برای صلح، همکاری و توسعه در این کشور باز می‌کند.

پیش از این نیز رئیس جمهور مصر در دیدار با «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قاهره در خصوص روابط دوجانبه، راه‌های احیای روند صلح عربی و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی صحبت کردند که واکنش‌های منفی را در پی داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار