تأکید بیانیه پایانی نشست مسکو بر احترام به حاکمیت افغانستان و تشکیل دولت فراگیر

شرکت کنندگان در نشست مسکو در بیانیه پایانی خود بر احترام به حاکمیت و یکپارچگی افغانستان تأکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، در بیانیه‌ای شرکت کنندگان در پایان نشست مسکو در خصوص افغانستان برگزار کردند، بر احترام به حاکمیت و یکپارچگی افغانستان تأکید شد.

در این بیانیه شرکت کنندگان در این نشست گفتند: ما از مقامات افغانستان می‌خواهیم تا دولتی همه جانبه متناسب با منافع تمامی نیرو‌های سیاسی و نژادی شکل دهد.

بر اساس این گزارش، امروز «چهارشنبه» سومین نشست رایزنی مسکو در خصوص افغانستان با مشارکت نمایندگان ویژه و مقامات ارشد روسیه، چین، پاکستان، ایران، هند، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و اوزبکستان و نیز هیئتی بلندپایه از دولت موقت افغانستان که از سوی طالبان تشکیل شده، برگزار شد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای پس از این نشست اعلام کرد: طرف‌های شرکت کننده احترام خود به حاکمیت، استقلال و یکپارچگی افغانستان را ابراز کردند و بر پایبندی به تبدیل شدن افغانستان به کشوری مسلمان، مستقل و غیر قابل تقسیم که اقتصاد آن رو به رشد و خالی از تروریسم و جنایات مرتبط با مواد مخدر است و قوانین اصولی مرتبط با حقوق بشر را اجرا می‌کند، تأکید کردند.

شرکت کنندگان همچنبن بر همکاری عملی آتی با افغانستان تأکید کرده و گفتند این همکاری باید با در نظر گرفتن واقعیت جدید به قدرت رسیدن جنبش طالبان بدون توجه به رسمیت شناخته شدن از سوی جامعه بین المللی تنظیم شود.

کشور‌های شرکت کننده در این رایزنی‌ها همچنین از سران کنونی افغانستان خواستند تا اقدامات بیشتری را برای بهبود مدیریت ذولت و نیز تشکیل دولتی فراگیر که منعکس کننده تصویری مناسب از تمامی نیرو‌های سیاسی و نزآدی در کشور است، به انجام برساند. آن‌ها همچنین گفتند: این اقدام شرطی اساسی برای تکمیل روند آشتی ملی در افغانستان خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار