استارشیپ آماده پرتاب در ماه آینده است

به گفته ایلان ماسک، موشک معروف استارشیب پس از کسب برخی مجوزها برای اولین پرتاب آزمایشی خود در ماه آینده آماده می‎شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از TechCrunch؛ موشک استارشیپ اسپیس ایکس همچنان در جنوب شرقی تگزاس در حال توسعه است و پیشرفت‌های بزرگی در بخش‌های مهم مانند ساخت برج پرتاب و نصب موتور‌های Raptor داشته است. ایلان ماسک می‌گوید که می‌تواند برای انجام اولین پرواز خود در ماه آینده آماده باشد به شرط آنکه مجوزهای قانونی لازم را دریافت کند.

اسپیس ایکس برای انجام این کار به تأییدیه اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده (FAA) نیاز دارد،FAA اساساً مستلزم آن است که اسپیس ایکس تمام اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که در صورت خرابی هر چیزی در طول تلاش‌های پرتاب، حداقل خطر وجود دارد. اگر همه چیز خوب پیش برود، استارشیپ برای اولین تلاش برای پرتاب مداری ماه آینده آماده است. البته که اسپیس ایکس قبلاً شاهد انفجار تعدادی از نمونه‌های اولیه استارشیپ که برخی از آن‎ها به دلیل جداسازی سریع و برنامه ریزی نشده پیش آمده، بوده است.

پرتاب استارشیپ به فضا

نقطه عطف بعدی برای اسپیس ایکس این است که یک نسخه از ترکیب استارشیپ و Super Heavy خود را فراتر از اتمسفر زمین و به فضا برساند. همانطور که ماسک گفت، این شرکت از نظر فنی آماده این مرحله است، اما اگر درخواست اخیر FAA برای اظهارنظر عمومی در مورد اعطای مجوز راه اندازی، به عنوان نشانه‌ای باشد، تأیید مقررات می‌تواند بیش از یک ماه طول بکشد.

پرتاب استارشیپ به فضا

طی جلسات شهرداری در هفته گذشته، طرفداران و مخالفان هم بسیار صریح صحبت کردند و تعدادی از مسائل را مطرح کردند که FAA باید قبل از اقدام به مرحله بعدی، بررسی‌های لازم را داشته باشد. FAA می‌تواند برخی از موارد را با صدور مجوز موقت به منظور آزمایش و بازنگری مجوز‌های پرتاب فعلی بررسی کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار