اخبار نیروی انتظامی استان قزوین؛

کشف بیش از ۸۰ کیلو گرم تریاک و ۴۰ دستگاه ماینر غیرمجاز

مهم ترین حوادث قزوین امروز یکشنبه هفدهم بهمن ۱۴۰۰ را می توانید در این بسته خبری بخوانید .

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین - سرهنگ داود عبدالمالکی جانشین فرماندهی انتظامی استان گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین در پی دریافت خبری مبنی بر این که یکی از توزیع کنندگان حرفه‌ای مواد افیونی، مقادیری مواد مخدر از استان‌های شرقی کشور خریداری کرده است و قصد دارد با یک دستگاه کامیون آن را به استان‌های مرکزی کشور منتقل کند، تحقیق در این زمینه آغاز شد و با تأیید صحت خبر، نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضائی قرار گرفت.

 با هدایت عملیاتی و هماهنگی پلیس قزوین، ماموران مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی، مسیر حرکت خودروی موصوف را شناسایی کردند و در یک عملیات هدفمند، موفق به متوقف کردن خودروی حامل مواد مخدر در یکی ازمحور‌های ارتباطی آن استان و دستگیری ۲ نفر شدند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان با اشاره به کشف ۶۰ کیلو گرم تریاک در بازرسی از خودروی توقیفی ، گفت: متهمان دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

کشف بیش از ۲۰ کیلو گرم تریاک در قزوین

رئیس پلیس با مواد مخدر استان گفت: برابر کسب خبری از ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان یزد، مبنی بر انتقال مقادیر قابل توجهی تریاک به استان قزوین، شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار ماموران اداره عملیات ویژه مبارزه با مواد مخدر قزوین قرار گرفت.

 ماموران خودرو حامل مواد مخدر را در حوالی شهر کوهین متوقف و در بازرسی از آن، ۱۶ کیلو گرم تریاک کشف و یک نفر را دستگیر کردند.

سرهنگ فرهاد علی بیگی گفت: ماموران در اقدام اطلاعاتی دیگر، یکی از قاچاقچیان سابقه دار که قصد انتقال مواد به قزوین را داشت شناسایی کردند.

پس از شناسایی دقیق چند اکیپ از ماموران به مسیر تردد خودرو حامل مواد اعزام و پس از تعقیب و گریز خودرو را متوقف و در بازرسی از آن ۵ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک کشف کردند.

توقیف ۲ دستگاه سواری پژو پارس و پژو ۴۰۵ به همراه دستگیری ۲ قاچاقچی مواد از دیگر توفیقات این عملیات بود.

کشف ۴۰ دستگاه ماینر غیرمجاز درشهرستان آبیک

فرمانده انتظامی آبیک گفت: ماموران انتظامی از دپو تعدادی دستگاه ماینر (دستگاه استخراج ارز دیجیتال) در یکی از روستا‌های توابع این شهرستان مطلع شدند.

به گفته سرهنگ بهروز لامعی، مأموران پلیس امنیت اقتصادی به محل مورد نظر اعزام شدند و در بازرسی از آن مکان، ۴۰ دستگاه ماینر غیرمجاز کشف کردند.

 ارزش این ماینر‌های قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف بیش از ۱۱ تن کود شیمیایی قاچاق در قزوین

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گفت: در پی دریافت گزاش‌های واصله مبنی بر انتقال مقادیر زیادی کود شیمیایی فاقد مجوز از محور بوئین زهرا به سمت قزوین مراتب در دستور کار مامورین مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس قرار گرفت. سرهنگ مهدی حاجیان راد افزود کامیون مورد نظر در میدان خشکبار قزوین شناسایی و توقیف شد.

 در بررسی مدارک مشخص شد راننده فاقد مجوز حمل ۱۰ تن کود شیمیائی است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گفت: کارشناسان ارزش تقریبی این میزان کود شیمیائی را ۴۰۰ میلیون ریال اعلام کردند.

در عملیات دیگری ماموران این پلیس حین گشت زنی در سطح شهر قزوین از یک دستگاه وانت نیسان یک تن و ۷۵۰ کیلو گرم کود شیمایی فاقد مجوز کشف کردند.

 برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش این محموله ۱۱۰ میلیون ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گفت: در این زمینه ۲ دستگاه خودرو توقیف و ۲ نفربه مرجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.