شیخ عیسی قاسم: رژیم حاکم بر بحرین باید خواسته‌های مردم را بپذیرد

رهبر نهضت اسلامی بحرین در یازدهمین سالگرد انقلاب مردم این کشور، بر تحقق خواسته‌های بحرینی‌ها تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - شیخ عیسی قاسم گفت: ایمان، اصلی است که بر لزوم مقابله با ظلم تاکید می‌کند و تا وقتی که مطالبات ملت مظلوم بحرین تامین نشود، این تحرکات علیه ظالم ادامه خواهد یافت.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار لبنان‏، رهبر نهضت اسلامی بحرین گفت: تحرکاتی که آغاز آن فوریه ۲۰۱۱ بود بر اثر واقعیت کلی سیاسی و حقوقی در زمینه‌های به شدت وخیم دینی، مدنی، اجتماعی‏، فردی، معیشتی و فرهنگی و بر اثر سیاست رسمی ظالمانه روی داد. این واقعیت بود که به شکل گیری مطالبات و تحرکات مردمی منجر شد که آغاز آن مشخص است‎؛ اما پایان آن صرفا با تحقق این مطالبات و احقاق آنچه حق است و باطل کردن آنچه باطل است‏، صورت می‌گیرد.

به گفته شیخ عیسی قاسم هر ملتی وقتی علیه آن ظلم می‌شود، بین دو مسئله قرار می‌گیرد؛ بین صبر بر شکنجه ظلم که از منظر اسلامی پذیرفتنی نیست و بین صبر بر سختی‌های راه برای خلاص شدن از ظلم و رسیدن به عدل و مردم و به ویژه شیعیان بحرین بر ادامه دادن به انقلاب خود تا رسیدن به پیروزی پایبند خواهند بود.

ائتلاف ۱۴ فوریه بحرین نیز در توئیتی به مناسبت سالگرد انقلاب بحرین نوشت: بار دیگر خورشید انقلاب درخشید و چهارده فوریه که ملت در آن قیام کردند از افق سر زد. با روح و جانمان فدایی بحرین هستیم. بحرین کشور عزت و کرامت است و در برابر ظلم و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مقاومت می‌کند.

انقلاب ۱۴ فوریه به علت تغییراتی که پادشاه بحرین در چنین روزی در سال ۲۰۰۲ در قانون اساسی بحرین به وجود آورد، ایجاد شد و تداومی از انتفاضه مردمی بحرین است که در مارس ۱۹۵۶ در مقابل استعمار انگلیس شکل گرفت. ائتلاف ۱۴ فوریه متشکل از جوانانی است که خواستار برکناری رژیم آل خلیفه و اعطای حق تعیین سرنوشت به مردم این کشور هستند و بدین منظور تظاهرات متعددی در طول سال برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمار بحرینی
۱۳:۴۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
درخواست ما برابری کردن دینار بحرینی با ریال جمهوری اسلامی ایران
آخرین اخبار