تا پایان دولت سیزدهم اراضی ملی کشور سند دار می‌شوند/یک بسته حمایتی ۲ هزار میلیاردی برای آذربایجان غربی آماده شده است

وزیر جهاد کشاورزی گفت:یک بسته حمایتی به ارزش ۲ هزار میلیاردی برای آذربایجان غربی آماده شده است که در سفر آینده هئیت دولت اعلام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه -سید جواد ساداتی نژاد گفت: این نخستین سفر من است که در قالب هیئت دولت نبوده  و یک سفر ویژه است، چون آذربایجان غربی قطب کشاورزی و بهشت کشاورزی است و جایگاهش در امنیت غذایی غیر قابل انکار است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: مشکلاتی که امروز شنیدم مربوط به گذشته است آمده ام تا با کمک هم آستین‌ها را برای رفعش بالا بزنیم.

او می گوید:با توجه به اینکه در حوزه کشاورزی داده و اطلاعات نداریم هنوز در کشور امار درستی وجود ندارد و همین موجب بروز مشکل شده است و رصد خانه آمار را در وزارت کشاورزی نخستین برنامه وزارتخانه است که تا پایان ۱۴۰۱ فاز اولش را فراهم می کنیم.

به گفته ساداتی نژاد سند دارا کردن اراضی کشاورزی از دیگر برنامه های وزارتخانه است که این برنامه  فقط ۴ درصد اراضی کشاورزی سند دارد.

آیا این باورکردنی است؟ در این برنامه تلاش می شود جشن سند دار شدن اراضی را در دولت سیزدهم بگیریم.

وزیر جهاد کشاورزی می گوید: یک بسته حمایتی به ارزش ۲ هزار میلیاردی برای آذربایجان غربی آماده شده است که در سفر آینده هئیت دولت اعلام خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت:در بخش صادرات سیب کار‌های مهمی باید انجام خواهیم داد که آذربایجان غربی به عنوان قطب تولید سیب محور آن است.

او گفت: در این برنامه هیچ کشاورزی نباید تولیدی بکند قبل اینکه از قبل قرارداد فروش نداشته باشد که فعلا این برنامه را از گندم شروع کردیم در این طرح اول قرارداد بسته میشه بیمه اش داده میشه، بذر و سمش داده میشود و بعد آخر کار محصول تولیدی طبق قرارداد خریداری میشود با این طرح دیگر کشاوز نگران فروش نیست.

به گفته ساداتی نژاد امسال در ۲۵۰ هزار هکتار مزارع گندم و برنج طرح را شروع شده  و تا سال آینده در تمام ۲ میلیون هکتار صورت خواهد گرفت .

وزیر جهاد کشاورزی گفت:برای سال آینده برای سیب آذربایجان غربی از برنامه کشاورزی قراردادی استفاده میکنیم تا دغدغه کشاوران را کم کنیم قطعا اتفاقات خوبی را در سال ۱۴۰۱ برای سیب در این استان خواهیم داشت.

او می گوید: تعاون روستایی سازمان تجارت کشاورزی کشور در داخل و خارج کشور است، اما در سال‌های اخیر به وظیفه اش عمل نکرده بود و ما تلاش می کنیم آن را به ماهیت خودش برگردانیم.

ساداتی نژاد گفت: از همه سرمایه گذاران برای سرمایه گزاری در بخش صنایع تبدیلی، و صنایع سورت و بسته بندی آذربایجان غربی دعوت میکنم وزارت جهاد کشاورزی حمایت لازم را از سرمایه گذاران خواهد داشت.

 وی می گوید: در سال‌های اخیر دلال‌ها مکانیزاسیون کشاورزی را در دست گرفته اند در شهر‌های که ۱۰ تراکتور نمیبردند الان ۱۰۰۰ تا میخواند، چون بازار کاذب شروع شده است و میفروشند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: نهاده‌های دامی را تا ۱۰ اسفند تسویه میکنیم امروز واقعا دامداران روستایی و عشایری با مشکل مواجه هستند و ما شرمنده آن‌ها هستیم.

او می گوید: دامداران نگران نباشند صادرات دام را متوقف نمیکنیم، اما برای تنظیم بازار داخلی شاید محدود کنیم یا از تعرفه‌ها استفاده کنیم.

در حال تکمیل/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.