رئیس جهاد کشاورزی:

تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی آذربایجان غربی در اولویت است

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال تثبیت مالکیت و هویت دار نمودن اراضی کشاورزی از اولویت‌های اصلی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه نزدیک ۵۰ درصد اراضی کشاورزی استان  سند دار شده اند گفت: تثبیت مالکیت و هویت دار نمودن اراضی کشاورزی از اولویت‌های اصلی سازمان جهاد کشاورزی استان در سال ۱۴۰۳ است.

خسرو شهبازی افزود: برای حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی باید برنامه‌ریزی داشته باشیم، در دهه ۴۰ اصلاحات ارضی در کشور رخ داد و باعث خرد شدن اراضی کشاورزی شد و این امر باعث شد در اراضی خرد هزینه تولید افزایش و بهره‌وری اراضی کاهش یابد.

وی ادامه داد: استان آذربایجان غربی با یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی یکی از سه استان پیشتاز در زمینه صدور اسناد اراضی کشاورزی و رفع تداخلات در کشور است و اجرای رفع تداخلات اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی در سال گذشته نیز از رشد بیش از ۳ برابری نسبت به سال‌های قبل برخوردار بود. 

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، با درخواست از مالکین قدیمی املاک استانی یادآور شد: سند دفترچه‌ای خود را با مراجعه به اداره ثبت اسناد شهرستان مربوطه به سند تک برگی تبدیل کنید.

شهبازی با بیان اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است، افزود: با سند دار شدن اراضی کشاورزی حجم زیادی از پرونده‌های حوزه زمین در محاکم قضایی که غالبا به دلیل تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی تشکیل شده، کاهش می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.