عاملی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ایران رتبه هفتم مهندسی نانو در جهان را دارد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از قرار گرفتن حوزه مهندسی نانوی ایران در رتبه هفتم بین المللی خبر داد.

سعید رضا عاملی گفت: هوا فضا شامل آب و هوا، حمل و نقل و حوزه دفاعی است.

کارشناسان می‌گویند که امروزه بحث مدیریت امور مرتبط با نظام شهری، کنترل جاده ها، سامانه‌های مکان جغرافیایی، اورژانس، بلایای طبیعی و زلزله در حوزه هوا فضا است و جزء نیاز‌های اصلی جامعه شناخته شده اند.

او گفت: امروزه در مهندسی نانو رتبه ۷ جهان را داریم و در حوزه‌های دیگر مهندسی جایگاه‌های متفاوتی را به خود اختصاص داده ایم.

یکی از معضلات فعلی فارغ التحصیلان مهندسی دریافت نکردن مجوز‌های کسب و کار برای ایجاد مشاغل است که همین عامل باعث تشدید مهاجرت آن‌ها از کشور می‌شود.

به گفته او، در حوزه‌هایی که در آن‌ها انجمن‌های صنفی شکل گرفته، ارائه و دریافت مجوز‌های کسب و کار ضروری است؛ بنابراین باید آن‌ها را تقویت کرد تا به حقوق مالکیت خصوصی و عمومی توجه شود.

عاملی گفت: گاهی اوقات جامعه مهندسی معترض به این موضوع هستند که برای دستاورد‌های آن‌ها حقوق مالکیت در نظر گرفته نمی‌شود؛ بنابراین حل مشکلات جامعه مندسی کشور به مرور انجام می‌شود و در برنامه ریزی‌ها قرار دارد.

برچسب ها: مهندسی نانو ، هوافضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
نانو چ فایده داره واسه مردم جنس ارزون کنید ی ماست سون دو کیلویی شده ۵۰ هزار تومن ی کیلو سیب زمینی شده ۱۷ هزارتومن هم لوازم ارایشی گرون شده هم مواد شوینده حالا مردم زیاد تو ارایش نیستن اما ی کم ب فکر مایتاج مردم باشید گوشت برنج سیب زمینی پیاز گوجه مادمجون چایی اینا چاین که مردم هر روز میخوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۸ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
الان با این نامه ۲۶۷ نفری نمایندگان مجلس به روسای قوا در مخالفت با مصوبه کنکور ۱۴۰۲ شورای اتقلاب فرهنگی تکلیف چی هست اجرا میشه نمیشه لطفا این موضوع پیگیری کنید سردرگم هستیم
آخرین اخبار