حماس سفر‌های مسئولین صهیونیست به کشور‌های منطقه را محکوم کرد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین سفر مسئولین رژیم صهیونیستی به کشور‌های عربی و اسلامی را محکوم کرد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد که سفر‌های متعدد مسئولین رژیم اشغالگر صهیونیستی به برخی از کشور‌های عربی و اسلامی را با نگرانی دنبال می‌کند.

جنبش حماس با انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت رسمی خود تأکید کرد: با نگرانی زیاد سفر‌های متعدد مسئولین و سران رژیم صهیونیستی به تعدادی از کشور‌های عربی و اسلامی را که آخرین آن سفر «اسحاق هرتزوگ» رئیس این رژیم به آنکارا است، با نگرانی دنبال می‌کنیم و متأسفیم که این سفر‌ها به کشور‌هایی انجام می‌شود که عمق راهبردی ملت فلسطین و آرمان آن به شمار می‌روند.


بیشتر بخوانید:


حماس در این بیانیه با تأکید براین‌که نباید به رژیم صهیونیستی برای نفوذ به منطقه و بازی با منافع ملت‌های آن فرصت داده شود، افزود: ما هرگونه تماس با این دشمن را که اماکن مقدس ما را هتک می‌کند، به محاصره و تجاوزات خود علیه ملت فلسطین در نوار غزه ادامه می‌دهد، هزاران فلسطینی را به اسارت گرفته، کودکان ما را می‌کشد، خانه‌هایمان را تخریب می‌کند و مردم ما را آواره کرده است، رد می‌کنیم.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در پایان خواستار همبستگی و همراهی بیشتر از جانب کشور‌های عربی و اسلامی با ملت فلسطین و نیز تقویت پایداری و مقاومت آن به عنوان اولین دژ دفاع از اولین قبله مسلمانان و منافع امت اسلامی که حتما در تناقض با منافع رژیم اشغالگر صهیونیستی است شد.

این در حالی است که رئیس رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) در سفر رسمی ۲ روزه وارد آنکارا، پایتخت ترکیه شد و مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفت. اسحاق هرتزوگ هنگام ترک فرودگاه بن گوریون گفت بود که در مورد همه چیز هرگز با ترکیه به توافق نخواهند رسید و روابط دچار تحول شده و اکنون شرایط آسانی برای بازسازی آن نیست.

این اولین سفر یک مقام صهیونیست به ترکیه از سال ۲۰۰۸ است و در هفته‌های گذشته هیئت‌هایی از ترکیه و رژیم صهیونیستی مقدمات این سفر را در جلساتی دوجانبه مهیا کردند. در سال ۲۰۱۸، ترکیه سفیر رژیم صهیونیستی را به دلیل کشتار فلسطینیان در نوار غزه از کشور اخراج کرده بود و از آن موقع روابط مشترک آنان کمرنگ شد.

ساعاتی پیش، جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز تأسف از این اقدام ترکیه اعلام کرد: «ما این اقدام را حرکتی مغرضانه در کنار دشمن و علیه جهاد مردم فلسطین می‌دانیم. تلاش برای احیای روابط با دشمن به بهانه منافع این کشور، خیانت به قدس و آرمان فلسطین است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار