سال آینده؛ سال جهش سرمایه گذاری در آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی گفت: با برنامه ریزی پیش رو و تقویت ارتباطات، سال 1401 شاهد جهش سرمایه گذاری در استان هستیم.

محمدصادق معتمدیان امروز در نشست خبری با خبرنگاران و رسانه‌های گروهی با اشاره به شرایط مناسب استان گفت: آذربایجان غربی یک استان برخوردار از ثروت، ولی درآمد سرانه در آن بسیار پایین است.

استاندار آذربایجان غربی می گوید: چالش اول این استان عدم ریل گذاری و پیدا نکردن مسیر توسعه است و باید بر اساس مزیت‌ها حرکت کرد.

معتمدیان گفت: در حوزه آب و راه نیازمند مدیریت و اقتصادی کردن هستیم و عدم استفاده از توان مرز‌ها از دیگر مشکلات توسعه نیافتگی است.

به گفته استاندار آذربایجان غربی طرح ساماندهی مرزها، شتاب دیپلماسی منطقه ای، توسعه کشت گلخانه ای، توسعه گردشگری و ... از برنامه‌های دولت در سال آینده می‌باشد

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: سرمایه گذاران باید در استان ورود پیدا کنند و برای توسعه نیازمند سرمایه گذار هستیم که باید برای این مهم بسته‌های تشویقی فراهم شود.

وی گفت: یکی از دلایل فرار سرمایه گذاری سخت بودن مسیر سرمایه گذاری و عدم حمایت و همراهی دولت‌ها در ادوار گذشته تاکنون است.

استاندار آذربایجان غربی می گوید: هر کجا مردم حضور داشته اند شاهد امنیت پایدار و توسعه بیشتر بوده ایم.

معتمدیان گفت: نگاه ما به رسانه ها شعاری نیست و توسعه ارتباط با رسانه‌ها جزو اولویت‌های کاری مجموعه استانداری بوده و خواهد بود و نقش رسانه‌ها در توسعه استان آذربایجان غربی بسیار مهم و حیاتی است.

وی با اشاره شرایط خاص استان نیز می گوید: آسیب‌ها و تهدید‌ها را باید به فرصت تبدیل کرد و با توجه به شرایط پیش رو نباید اجازه داد به دام دشمن افتاد.

استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت و همدلی و انسجام و جلوگیری از تفرقه افکنی‌ها تصریح کرد: انتقادات رسانه‌ها باید منصفانه باشد و مطالبه همه مردم توسعه همه جانبه است.

معتمدیان با اشاره به ضعف اطلاع رسانی در تولیدات و برند‌های ارومیه و آذربایجان غربی خواستار فعالیت بیشتر رسانه‌ها و خبرنگاران در این حوزه شد.

استاندار آذربایجان غربی خطاب به رسانه‌های استان گفت: استان را به عنوان استان امن معرفی کنید و ظرفیت‌های گردشگری منطقه را به خوبی نشان داد و از رسانه‌ها انتظار داریم در این حوزه فعال شده تا آذربایجان غربی در بعد ملی و بین المللی به شیوه اصولی معرفی شود.

معتمدیان همچنین به رسانه‌های بی نام و نشان پرداخت و گفت: کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند باید شناسنامه دار بوده و بر اساس اصول مصرحه فعالیت کنند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تقویت حوزه نظارتی و بازرسی در ادارات در سال آینده خواستار برگزاری جلسات مرتب توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی با خبرنگاران و رسانه‌ها و تشریح اقدامات و عملکرد‌ها شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.