سطح سبز مزارع گندم آذربایجان غربی مطلوب شد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سطح سبز مزارع گندم در این استان به علت بارندگی‌های پاییزه، نسبت به پارسال مطلوب ارزیابی می‌شود.

علی عیدی گفت:حدود ۱۰ درصد مزارع در مرحله شروع پنجه زنی و خروج گیاهچه از خاک است و مابقی مزارع دیم و آبی نیز در مرحله یک تا سه یا چهار برگی هستند.

به گفته عیدی؛ عملیات داشت به تفکیک در مناطق شمال، جنوب و مرکز استان با توجه به میزان بارندگی و سایر عوامل موثر از جمله نحوه استفاده از کود سرک، مبارزه با آفت سن و علف‌های هرز و محلول پاشی در جهت افزایش بهره وری و عملکرد مزارع انجام می گیرد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  می گوید:امسال ۳۷۸ هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت گندم قرار دارد که پیش بینی می شود ۵۴۲ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.

عیدی گفت: در سال زراعی گذشته، ۳۹۱ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت غلات رفته بود که در مجموع ۳۵۰ هزار تن گندم از مزارع برداشت شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی می گوید: امسال سطح بیمه محصولات زراعی نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است، اما نیاز است فرهنگ سازی لازم برای توسعه عملیات بیمه گری در سایر محصولات کشاورزی نیز انجام گیرد.

او گفت: به زارعینی که از کودهای پاییزه در مزارع خود تاکنون استفاده نکرده اند، توصیه می‌شود برای افزایش بازدهی مزارع خود، نسبت به محلول پاشی کودی در مزارع، استفاده از کود سرک و ریز مغذی‌ها در فروردین و اردیبهشت ماه و مبارزه به موقع با آفات سن و آفات همگانی و علف‌های هرز اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.