صدور بیش از ۱۲۴ هزار حواله الکترونیک کود شیمیایی در آذربایجان غربی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی از صدور بیش از ۱۲۴ هزار حواله الکترونیک کود شیمیایی در استان خبر داد.

علیرضا قربانی گفت: ۱۲۴ هزار و ۶۹۹ حواله الکترونیک به کشاورزان در سامانه پایش و کنترل مواد کودی و سامانه حمل و نقل و توزیع نهاده‌های کشاورزی صادر شده است.

او می گوید: آموزش عملی به صورت حضور میدانی، عملی و مجازی در تمام استان آذربایجان غربی توسط گروه آموزشی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برای کارگزاران همچنان ادامه دارد.

قربانی گفت: برای تسهیل در فرآیند توزیع کود‌های شیمیایی یارانه‌دار و حذف واسطه‌ها، حواله‌های فیزیکی کود، حذف و صدور حواله الکترونیکی در سامانه پایش کودی انجام می‌شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی می گوید:شفاف سازی در آمار و اطلاعات کشاورزی اهمیت ویژه‌ای دارد و صدور حواله الکترونیک در سامانه پایش مواد کودی و رصد توزیع نهاده‌ها از الزامات قانونی برای جهاد کشاورزی است و به عنوان یک سامانه جامع، قابلیت اجرایی دارد.

به گفته مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی ؛ تاکنون ۶۸ هزار و ۱۲۶ تن انواع کود شیمیایی در استان توزیع شده است و در حال حاضر ۷ هزار و ۸۷۲ تن انواع شیمیایی یارانه دار مورد نیاز کشت بهاره استان اعم ازازته، فسفاته و پتاسه به میزان کافی جهت رفع نیاز گیاهان ذخیره شده است و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.