طرح های نیمه تمام گراش زودتر تکمیل شود

امام جمعه شهرستان گراش خواستار تکمیل طرح‌های نیمه تمام در گراش شد.

حجت الاسلام سید محمد باقر بخشایش پور در خطبه‌های امروز نماز دشمن شکن جمعه گراش گفت: سربازان گمنام نیروهای خادم وزارت اطلاعات هستند.

او گفت: از جمله امتیازات برجسته دستگاه وزارت اطلاعات، بومی بودن آن و الگو نگرفتن از هیچ مجموعه‌ای اطلاعاتی در دنیا است.

بخشایش پور گفت: وزارت اطلاعات مجموعه‌ای بر آمده از انقلاب اسلامی و ترکیبی از تلاش، توکل و امید است.

امام جمعه شهرستان گراش گفت: وزارت اطلاعات بر کوتاهی‌های سابق پایان بدهد و این شهرستان را از سردرگمی نجات بدهد.

او گفت: لازم است به طرح‌های نیمه تمام شهرستان گراش به خصوص در بخش خدمات به مردم توجه ویژه شود زیرا فعال شدن این طرح ها به رفع مشکلات شهر گراش کمک می‌کند و می‌تواند زمینه‌ای برای اجرای طرح های کلان‌تر در آینده باشد.

بخشایش پور گفت: سال ۱۴۰۰  را در حالی پشت سر می‌گذاریم که برخی از زیرساخت‌های لازم برای پیشرفت و نیل به اقدامات بالاتر فراهم نیست و برخی از  طرح های زیربنایی که حق مردم است انگار قرار نیست به بهره برداری برسد.

او گفت: در روند تکمیل و بهره‌ برداری از  طرح های عمرانی و زیربنایی سبب فرسایشی‌شدن و افزایش هزینه تمام شده می‌شود.

امام جمعه  شهرستان گراش گفت:  روحیه جهادی و ازخودگذشتگی به‌عنوان الگوی مدیریتی باید بر منش و کردار مدیران شهرستان گراش باشد.

بخشایش پور گفت: نه یک آمایش سرزمینی دقیق  و نه یک برنامه رهبردی برای پیشرفت و توسعه شهرستان گراش تدوین کرده ایم.

او گفت: شهرستان گراش به عنوان منطقه محروم و ظرفیت بالا در استان فارس نیازمند توجه بیشتر دولت است.

امام جمعه شهرستان گراش خواستار تدوین برنامه راهبردی توسعه شهرستان گراش شد و  گفت: نیاز است از همه  ظرفیت‌ها و توانمندی شهر گراش استفاده شود و برنامه جامع  این شهرستان در کوتاه مدت و بلند مدت تدوین و مسئولان شهرستان برای هدف توسعه‌ای حرکت کنند.

بخشایش پور گفت: محور گراش به لامرد به عنوان تنها راه مناسب دسترسی به توابع و روستاها از مسیر جاده چک چک که جاده ترانزیتی و اهمیت اقتصادی فراوانی برای گراش دارد که با توقف آن این طرح ۱۲ ساله یکی از نیازهای اساسی شهر گراش بوده و نیازمند توجه مسئولان وزارتی و استانی است.

او گفت: آبرسانی به بخش ارد مستلزم یک حرکت جهادی است و بخش ارد قطب کشاورزی شهرستان گراش است  که مردم برای تامین آب  آشامیدنی با مشکل در این شهر مواجه هستند.

امام جمعه شهرستان گراش گفت: چرا طرح آبرسانی به بخش ارد با پیشرفت ۹۵ درصدی ۲ سال معطل بهره برداری مانده است و امروز برای این معطلی چه پاسخی داریم؟

بخشایش پور گفت: طرح ساخت زمین چمن مصنوعی گراش دارد به آثار باستانی تبدیل می‌شود با توجه به اینکه در بالاترین سطح فوتبال جوانان کشور قرار داریم و نیاز جوانان این شهر به چمن مصنوعی نیاز است مسئولان امر در این خصوص اقدامات جدی انجام دهند.

او گفت: برای اجرای این طرح تبلیغات گسترده‌ای انجام شده که باعث شد مردم توقعات زیادی نسبت به آن داشته باشند اما  امروز آثاری از حرکت در این طرح دیده نمی‌شود.

امام جمعه  شهرستان گراش گفت: نباید این طرح ها سیر فرسایشی به خود بگیرند این ها کلان طرح های حرکت بالنده شهر گراش هستند.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.