تاپایان فروردین ماه؛

آب مازاد سد‌های آذربایجان غربی به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی می‌شود

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی از آغاز رهاسازی آب از سدهای مخزنی شهرچایی، بوکان، مهاباد و دریک به سمت دریاچه ارومیه خبر داد.

جواد محمدی گفت: به منظور تأمین بخشی از نیازهای زیست محیطی و همچنین بر اساس برنامه ابلاغی از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران، مرحله نخست عملیات رهاسازی آب از سد شهرچای به میزان ۱۵ میلیون متر مکعب، سد شهید کاظمی بوکان به میزان ۱۵۰ میلیون متر مکعب، سد مهاباد به میزان ۳۰ میلیون متر مکعب و سد دریک سلماس به میزان ۴ میلیون متر مکعب با حداکثر دبی مطمئن و با توجه به ملاحظات ایمنی سدها آغاز و تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

محمدی می گوید: برای پیشگیری از بروز حوادث احتمالی به واسطه رهاسازی و تشدید جریان آب در مسیر رودخانه‌ها، از عموم مردم منطقه و شهروندان عزیز درخواست می‌شود در زمان رهاسازی و پس از آن (علی الخصوص در روز ۱۳ فروردین و روز طبیعت) از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه‌ها اکیداً خودداری و موارد ایمنی را رعایت کنند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: همچنین به جهت اهمیت رهاسازی آب به پیکره دریاچه ارومیه بهره برداران محترم از برداشت سهم آب دریاچه در طول مسیرها برای مصارف زراعی خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.