اردوغان حملات رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی را محکوم کرد

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن محکوم کردن حملات صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی تأکید کرد که ترکیه برای همیشه در کنار فلسطین خواهد ماند.

رجب طیب اردوغان طی تماسی تلفنی به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگران فلسطین خود گفت که یورش صهیونیست‌ها به نمازگزاران فلسطینی را به شدت محکوم می‌کند و در مقابل تحریکات و تهدید‌ها علیه وضعیت مسجد الاقصی می‌ایستد.

به گزارش رویترز، رئیس‌جمهور ترکیه با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز درباره تحولات مسجد الاقصی گفت‌وگو و بیان کرده که مداخلات و تحریکات صهیونیست‌ها نتایج غیرقابل قبولی به همراه داشته است. اردوغان همچنین به لزوم گام‌های مشترک برای ایجاد صلح منطقه‌ای تأکید کرد.

اردوغان در اوایل ماه جاری به اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم متجاوز صهیونیستی خود که با وی در آنکارا دیدار کرد، گفته بود ترکیه از مقامات صهیونیستی انتظار دارد در ماه رمضان نسبت به اوضاع مسجد الاقصی حساس باشند و بر اهمیت اجازه دادن به فلسطینیان برای ورود به این مکان تأکید کرد.

صد‌ها نظامی رژیم صهیونیستی صبح روز یکشنبه، بار دیگر در راستای سیاست اشغالگری خود به صورت گسترده به حریم مسجدالاقصی یورش بردند و تعدادی از نمازگزاران فلسطینی در صحن‌های مسجد الاقصی را دستگیر کردند. در این درگیری‌ها تاکنون ۱۹ فلسطینی زخمی شده‌اند که از این تعداد ۵ نفر به بیمارستان منتقل شدند.

روز جمعه نیز، دست‌کم ۱۵۲ فلسطینی در درگیری با پلیس ضدشورش رژیم صهیونیستی در داخل محوطه مسجد الاقصی زخمی شدند. براساس اعلام هلال احمر فلسطین در این درگیری‌ها از گلوله‌های پلاستیکی، نارنجک‌ و سلاح‌های دیگر استفاده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
اردوغان بنده خدا هر دقیقه یه فکری میکنه خودش هم مونده چی داره میگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
خیلی خوبه چند روز پیش گفت اماده تقویت روابط با اسرائیل هستیم الان هم محکوم میکنه این یعنی فکر کردن به مصالح کشور خودش دقت کنید مصالح کشور خودش نه چیز دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
این یاروی مفنگی خودش هم نمی داند چه می گوید و چه می کند!!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۹:۲۴ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
چی شده؟
از یه طرف سد میزنه آب رو میخواد بفرسته براشون از طرف دیگه حملاتشون رو محکوم میکنه....!!
اردوغان چیزی میزی میزنی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
ای بلا...یکی به نعل یکی به میخ،اینه ها
آخرین اخبار